شناسهٔ خبر: 23591342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشف هشت جسد در يک قايق شکسته در سواحل ژاپن

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، پليس ژاپن روز سه شنبه از کشف اجساد هشت سرنشين يک قايق شکسته در سواحل کانازاوا در مرکز اين کشور خبر داد.
هيروشي آبه از مقامات بلند پايه پليس ژاپن به خبرنگاران گفت امدادگران گارد ساحلي اجساد هفت مرد را داخل يک قايق شکسته در سواحل کانازاوا در مرکز ژاپن يافتند.
وي گفت جسد به شدت متلاشي شده يک مرد ديگر نيز در فاصله حدود 15 متري از قايق پيدا شده است.
اين مقام بلند پايه پليس ژاپن همچنين گفت از آن جا که اين اجساد در حال متلاشي شدن هستند ، شناسايي هويت آنها بسيار دشوار است.
وي افزود يک جعبه تنباکو که بر روي آن چند حروف کره اي قرار دارد نيز به همراه آنها کشف شده است اما نمي توانيم تاييد کنيم که اين قايق از کره شمالي آمده باشد.
اما برخي مقامات گارد ساحلي بر اين باورند که اين قايق نيز همانند ديگر قايق هاي ماهيگيري کره شمالي است که به آبهاي ساحلي ژاپن رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از توکيو ،‌ بر اساس آمارهاي گارد ساحلي ژاپن ، شمار قايق هاي ماهيگيري که سال گذشته به سواحل ژاپن رسيدند 104 مورد ثبت شده است. اين آمار در سال 2016 ميلادي 66 مورد بوده است.
از آن جا که همه سرنشينان اين قايق پيشتر در دريا و قبل از رسيدن به خشکي جان سپرده اند ؛ رسانه هاي محلي به اين موارد " کشتي ارواح" لقب مي دهند.

نظر شما