شناسهٔ خبر: 23589963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

طنزنامه؛

یک رئیس‌جمهور فداکار چه می‌کند؟

او با از خودگذشتگی، یک تنه تحریم‌های ظالمانه را برداشت، الان کدام یک از شما به تحریم‌ها اصلاً اهمیت می‌دهد، این یعنی اینکه تحریم‌های ظالمانه با تدابیر خاص و ویژه رئیس‌جمهور برداشته شده است، و ما حتی می‌توانیم به تحریم‌های جدید بگوییم زِکی و ترامپ را ضایع کنیم!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا fه گزارش بلاغ، موضوع انشا: دربارۀ از خودگذشتگی یک فرد فداکار هر چه می‌دانید بنویسید؟


ما و چنگیز به خانۀ اصغر رفتیم تا دربارۀ موضوع انشا با مادربزرگ اصغر مشورت کنیم، مادربزرگ اصغر در اظهاراتی کاملاً موشکافانه و دقیق، افق‌های جدیدی را پیش چشمان ما باز کرد و به ما گفت: بچه‌ها امروز دیگر معنای از خودگذشتگی کاملاً عوض شده است و خوشبختانه می‌توان با شیوه‌های جدیدی از خودگذشت.

او ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم شما از رفتار و گفتار و همین‌طور از کردار و پندار رئیس‌جمهور سرمشق بگیرید که او در این چند سال، به مظهر از خودگذشتگی تبدیل شده است.

مادربزرگ اصغر گفت: او با از خودگذشتگی، یک تنه تحریم‌های ظالمانه را برداشت، الان کدام یک از شما به تحریم‌ها اصلاً اهمیت می‌دهد، این یعنی اینکه تحریم‌های ظالمانه با تدابیر خاص و ویژه رئیس‌جمهور برداشته شده است، و ما حتی می‌توانیم به تحریم‌های جدید بگوییم زِکی و ترامپ را ضایع کنیم!

مادربزرگ اصغر اعتقاد دارد که رئیس‌جمهور فداکارترین فرد در ایران است و می‌گوید که درجۀ فداکاری رئیس‌جمهور حتی از دهقان فداکار نیز بالاتر است.

اصغر گفت: کتاب‌های ما دربارۀ فداکاری‌های رئیس‌جمهور چیزی را ننوشته است، ما چگونه می‌توانیم از این فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های رئیس‌جمهور اطلاع پیدا کنیم.

مادربزرگ اصغر یک پس گردنی به اصغر زد و گفت: ای بی‌خِرد، یعنی شما نمی‌دانید که رئیس‌جمهور تا چه اندازه از تبلیغات بیزار است، او ترجیح می‌دهد تمام فداکاری‌هایش مخفی بماند تا ریا نشود.

مادربزرگ اصغر همین‌طور که حرف می‌زد ادامه داد: نباید ظاهر کار رئیس‌جمهور را دید، باید به اعماق کار او نظر کرد، خیلی از فداکاری‌های رئیس‌جمهور حالا حالا‌ها معلوم نمی‌شود، شاید تا 200 سال آینده کسی نفهمد، او از خودگذشتگی‌هایی کرده است که برای همیشه در تاریخ باقی می‌ماند.

چنگیز گفت: یکی از این فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های رئیس‌جمهور را برای ما بگویید، چون ما دیگر نمی‌توانیم به کتاب‌های درسی اعتماد کنیم و در ضمن تا آن موقع یعنی تا 200 سال آینده زنده نیستیم.

مادربزرگ اصغر سرش را پایین انداخت و حدود سه چهار ساعت به حالت‌های مختلف از جمله نشسته، درازکش، ایستاده و قدم‌رو به فکر فرو رفت و سپس به ما گفت: وقتی رئیس‌جمهور دوست ندارد فداکاری‌های او گفته شود، چرا می‌خواهید اجر او را ضایع کنید؟ او عاشق فداکاری است.

مادربزرگ اصغر ادامه داد: رئیس‌جمهور خیلی پنهان‌کاری می‌کند، او سعی می‌کند مشکلات مردم را در نیمه‌شب‌ها حل کند و در روز روشن کاری انجام ندهد که ریا شود، مثلاً او مشکل بزنین 1500 تومانی را با 1200 تومان حل کرد و به 200 تومان افزایش رضایت داد اما کسی نفهمید، او در این راه بسیار مکدر شد، رئیس‌جمهور همین‌طور در دل شب مشکلات اقتصادی و زیست محیطی و تحریم‌ها را برطرف می‌کند.

ما و اصغر و چنگیز سرمان را پایین انداختیم و خیلی خجالت کشیدیم و سعی کردیم هرچه دربارۀ فداکاری‌های دیگران شنیده بودیم فراموش کنیم، زیرا فقط رئیس‌جمهور می‌تواند بدون ریا و با از خودگذشتگی تمام و بدون هیاهو به مردم خدمت کند.

ما نتیجه می‌گیریم نباید به ظاهر کسی توجه کنیم، شاید چیزی به ظاهر کسی نیاید، مثل رئیس‌جمهور که عاشق فداکاری است اما به ظاهرش نمی‌آید.

این بود انشای ما
 
 
انتهای پیام/

نظر شما