شناسهٔ خبر: 23587927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

فتح و حماس نشست سازمان آزادیبخش فلسطین را در اعتراض به حضور آمریکا تحریم کردند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: جنبش آزادیبخش میهنی فلسطین (فتح) اعلام کرد که به دلیل دعوت از کنسول آمریکا برای حضور در نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، در این نشست شرکت نخواهد کرد.
منبعی در جنبش فتح اعلام کردند که دبیران این جنبش در کرانه باختری از شرکت در این نشست امتناع کرده‌اند. همزمان جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل مشابه در این نشست شرکت نخواهد کرد.
حماس در بیانیه‌ای ضمن اعلام برخی شروط خود برای حضور در نشست شورای مرکزی ساف، اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد. «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست و قدردانی از «سلیم الزعنون» رئیس شورای ملی فلسطین به دلیل دعوت از حماس برای شرکت در آن، از شروط خود برای حضور در نشست مذکور خبر داد که شامل این موارد است: نخست اینکه نشست شورای مرکزی ساف در خارج از سرزمین‌های اشغالی برگزار شود تا سایر گروه‌ها و احزاب در این نشست تاریخی و مهم شرکت کنند، دوم اینکه قبل از نشست شورای مرکزی ساف، نشستی در چارچوب رهبری واحد به عنوان نشستی مقدماتی برگزار شود تا در آن مسائلی که قرار است در نشست شورای مرکزی مطرح شود، در این نشست مقدماتی بحث و بررسی شود و سوم اینکه گروه‌های مختلف فلسطینی در نشست مقدماتی و براساس جدول کاری این نشست برای آماده سازی شرایط با هدف به ثمر رساندن نشست و دستیابی به نتایج و تصمیماتی تاریخی شرکت‌کنند.
گفتنی است نشست شورای مرکزی ساف درباره چگونگی پاسخ به تصیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می شود. در این حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند. محمود عباس گفت: به ترامپ می‌گوییم که طرح تو را هرگز قبول نمی‌کنیم. در چنین شرایطی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با مشروط کردن بازسازی نوار غزه به خلع سلاح حماس، ادعا کرد تمامی تونل‌های حماس تا پایان سال ۲۰۱۸ نابود می‌شوند.

نظر شما