شناسهٔ خبر: 23586689 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار

پذیره‌نویسی یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دولتی وزارت اقتصاد و دارایی امروز در فرابورس آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

 پذیره‌نویسی یک هزار میلیارد تومانی

پذیره‌نویسی یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دولتی وزارت اقتصاد و دارایی امروز در فرابورس آغاز می‌شود. سیدعلی خسروشاهی مدیرسرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه سپهر درباره جزئیات انتشار این اوراق مشارکت دولتی اظهار داشت: ناشر این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ضامن آن سازمان برنامه و بودجه است. وی با بیان اینکه عامل فروش این اوراق کارگزاری بانک صادرات است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران برای خرید این اوراق می‌توانند به کارگزاری‌های فرابورس مراجعه کرده و نسبت به خرید اقدام کنند. خسروشاهی نرخ اسمی اوراق را 17درصد سالانه و هر 6 ماه یک بار بیان کرد و گفت: متعهد پذیره‌نویسی این اوراق تامین سرمایه سپهر بوده و حجم پذیره‌نویسی 10 هزار میلیارد ریال است. به گفته وی، متعهد پذیره‌نویسی این اوراق تامین سرمایه سپهر بوده و برای برقی کردن قطار تهران-مشهد صورت خواهد گرفت.

 واریز سود سهام عدالت ۳۳ میلیون مشمول

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: از سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون برای ۳۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت سود مرحله نخست واریز شده است. به گزارش سنا، سیدجعفر سبحانی با اشاره به آخرین بررسی‌های انجام شده برای واریز سود سهام عدالت گفت: از سه‌شنبه هفته گذشته که کار واریز سود مشمولان آغاز شده تاکنون ۳۳ میلیون نفر سود مرحله نخست سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند. مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: تمام مشمولان سهام عدالت که ثبت‌نام‌ خود را به درستی انجام داده و کد شبای خود را در سامانه این سهام اعلام کرده‌اند سود سهام خود را دریافت کرده‌اند و اخباری که مبنی بر عدم واریز سود وجود دارد، صحت ندارد. سبحانی خاطرنشان کرد: کار واریز سود به بانک‌های مختلف سپرده شده اما ممکن است بانک‌ها مطابق با روشی که خود برای اعلام واریز دارند این موضوع را به مشتری اعلام نکرده باشند. سبحانی تاکید کرد: به‌طور مثال برخی بانک‌ها واریز ارقام کمتر از مبلغی معین را به‌صورت پیامکی به مشتری اعلام نمی‌کنند یا آنکه در برخی بانک‌ها مانند بانک ملت تنها پیامک برداشت از حساب برای مشتری ارسال می‌شود مگر آنکه مشتری به بانک تقاضا داده باشد که تمام برداشت‌ها و واریزها به اطلاع او برسد. وی از صاحبان سهام عدالت مشمول درخواست کرد تا هرگونه انتقادی در زمینه واریز سود دارند به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کنند.

 درج یک نماد در سامانه پس از معاملات

گروه بورس  شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از درج نماد اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق در سامانه پس از معاملات خبر داد. بر این اساس، شرکت لیزینگ ایران و شرق پذیره‌نویسی اوراق مشارکت خود را برای تامین بخشی از منابع مالی موردنیاز برای اعطای تسهیلات در حوزه ساختمان و تجهیزات عمومی در قالب تسهیلات لیزینگ از روز دوشنبه به مدت 7روز کاری در فرابورس ایران آغاز کرد. اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق با نرخ 18درصد، تعداد کل آن 240هزار ورقه به ارزش 240 میلیارد ریال و مدت این اوراق 48 ماهه است که سود آن ماهانه به حساب دارندگان این اوراق واریز می‌شود. بر این اساس، لیزینگ ایران و شرق به‌عنوان ناشر این اوراق دارای سرمایه 300 میلیارد ریالی است و موضوع فعالیت این شرکت خرید و فروش کالاهای سرمایه‌یی اعم از منقول و غیرمنقول گران‌قیمت، انواع خودرو سواری و کار، تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین و کالاهای مصرفی بادوام و واگذاری آنها در قالب عقود اجاره به شرط تملیک و اجاره عملیاتی یا فروش اقساطی است. افزون بر این، متعهد پذیره‌نویسی اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق تامین سرمایه لوتوس پارسیان بوده و ضامن آن نیز شرکت سرمایه‌گذاری پویا است. صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی تدبیرگران فردا نیز بازارگردانی این اوراق را برعهده دارد و عامل فروش آن نیز شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا معرفی شده است. در همین رابطه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نماد این شرکت را در سامانه پس از معاملات درج کرد تا شرایط برای پذیره‌نویسی آن فراهم شود.

 

نظر شما