شناسهٔ خبر: 23586170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

محمد بن همام:

برای دادن رای به میزبانی آلمان در جام جهانی پول گرفتم

محمد بن همام، رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو کمیته اجرایی فیفا، تایید کرد که بعد از دادن رای به میزبانی آلمان برای جام جهانی 2006، از کمیته برگزاری این رقابت ها پول گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، محمد بن همام که به اتهام دادن رشوه به اعضای کنفدراسیون کونکاکاف در انتخابات ریاست فیفا در سال 2011، برای همیشه از فعالیت های فوتبالی محروم شده، اعلام کرد که برای دادن رای به میزبانی آلمان برای جام جهانی 2006، حدود 7 میلیون یورو پول دریافت کرد؛ اما تاکید کرد که این پرداخت، رشوه نبوده است!

 

او به زد دی اف گفت:"بله،  6.7 میلیون یورو به حساب من واریز شد. اما دوست دارم بدانم چرا باید آلمانی ها به من برای چیزی که قبلا آن را به دست آورده اند، رشوه بدهند.

 

برای چه آن پول داده شد؟ نمی دانم. نه، البته که می دانم؛ اما ببخشید. این چیزی است که فقط شما به آن اهمیت می دهید، نه شخص دیگری."

 

 

 

 

میزبان جام جهانی 2006 در سال 2000 مشخص شد و این انتقال پول در سال 2002 صورت گرفت. راینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، ماه گذشته در گفتگو با نشریه اشپورت بیلد اعلام کرد که می خواهد در قطر با بن همام دیدار و در مورد پرداخت این پول صحبت کند.

 

این در حالی است که فرانتس بکن باوئر، رئیس کمیته برگزاری رقابت های جام جهانی 2006 آلمان، پرداخت رشوه برای گرفتن میزبانی این رقابت ها را رد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما