شناسهٔ خبر: 23585705 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

افزایش فروش خودروهای سبز در کره

فروش خودروهای سازگار با محیط‌زیست در سال ۲۰۱۷ در کره‌جنوبی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری اینوستور خودروسازان کره‌جنوبی و نیز اتحادیه واردکنندگان خودرو در این کشور اعلام کردند در مجموع حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سازگار با محیط‌زیست در این کشور به فروش رفته است که ۸۵ درصد از آنها خودروهای هیبریدی و مابقی آن خودروهای برقی هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، فروش خودروهای سازگار با محیط‌زیست در سال ۲۰۱۷ در کره‌جنوبی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری اینوستور خودروسازان کره‌جنوبی و نیز اتحادیه واردکنندگان خودرو در این کشور اعلام کردند در مجموع حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سازگار با محیط‌زیست در این کشور به فروش رفته است که ۸۵ درصد از آنها خودروهای هیبریدی و مابقی آن خودروهای برقی هستند.

طبق آمار اعلام‌شده شرکت‌های خودروسازی هیوندایی و کیا بیش از ۷۲ درصد از خودروهای پاک کره‌جنوبی را تولید کرده‌اند و ۲۳ درصد از خودروهای پاک به فروش رفته هم وارداتی بوده‌اند. کیا نیرو با فروش بیش از ۲۳ هزار دستگاه مقام اول را در میان خودروهای پاک در کره‌جنوبی کسب کرده است و هیوندایی گرنجور و خودروهای سری یونیک در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. در میان خودروهای وارداتی لکسوس‌ ای‌اس‌۳۰۰ پرفروش‌ترین خودروی پاک وارداتی لقب گرفت. این آمار نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای خودروهای سازگار با محیط‌زیست در کشور کره است.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها:

نظر شما