شناسهٔ خبر: 23582231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاینه فنی نیم بهای خودروها در روز هوای پاک + فیلم

معاینه فنی خودروها بیست و نهم دی ماه به مناسبت روز هوای پاک نیم بها انجام می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نشست معاینه فنی نیم بهای خودروها در روز هوای پاکخبری همایش دوچرخه‌سواری و تجلیل از کارکنان دوچرخه‌سوار دولت را از دیگر برنامه‌های محیط زیست در روز هوای پاک عنوان کرد .

شمسی پور افزود : آلودگی هوا در شهرهای قزوین و آبیک موضوعیت ندارد ، اما ریزگرد‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است. 

به گفته وی ،  از ابتدای سال 10 روز هوای آلوده با ریزگرد در قزوین و 20 روز در ابیک گزارش شده؛ سال گذشته این میزان، ۲۱ و 40 روز بوده است.  

شمسشی پور با اشاره به طرح سرشماری زمستانه حیات وحش هم گفت: جمعیت وحوش طبق آخرین آمارها حدود ۳۵ درصد افزایش یافته و اکوسیستم های الموت و طارم از پویایی لازم در این زمینه برخوردار هستند.

وی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش در مهدکودک ها، مدارس و ادارات برگزار شد تا گروه های مختلف با دغدغه های زیست محیطی آشنا شوند .

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت : خوشبختانه با کنترل و نظارت بر زیستگاه های حیات وحش در سرشماری مشخص شده که شاهد رشد ۳۵ درصدی جمعیت وحوش منطقه هستیم که بیانگر پویایی اکوسیستم استان است.

وی با اشاره به تلاش‌ برای کاهش بیماری در حیات وحش گفت: با نظارت بر آبشخوارها تلاش کرده ایم با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا از گسترش این بیماری جلوگیری شود که با ضدعفونی کردن همه آبشخوارهای حیوانات اهلی و وحشی به تعداد ۱۱۷ نوبت خوشبختانه هیچ اثر بیماری دیده نشده است.

 شمسی پور گفت :  در حال حاضر ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش محیط زیست استان است که با ۴۲ محیط بان اداره می شود که به طور میانگین هر محیط بان باید ۱۰ هزار هکتار را پوشش دهد که کار سنگینی است.

وی افزود :  در حال حاضر ۱۰ پاسگاه محیط بانی در استان فعال است و بزودی یک پاسگاه دیگر را ایجاد می کنیم تا خدمات بیشتری به مردم داده شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گریزی به افزایش مناطق حفاظت شده استان  زد و گفت :  تاکنون یک منطقه حفاظت شده باشگل به وسعت ۲۵ هزارهکتار تحت پوشش بود که با اضافه شدن مناطق طارم و الموت این میزان افزایش یافت.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1794310" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1993281/1794310?width=565&height=316"></script></div>

نظر شما