شناسهٔ خبر: 23580703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اگر یارانه میخواهید باید اجازه چک کردن حساب هایتان را به دولت بدهید

نماینده مردم اسفراین و بام و صفی آباد گفت: کسانی که قصد دریافت یارانه دارند، می‌بایست به دولت اجازه راستی‌آزمایی بدهند. این به آن معناست که این افراد باید به دولت مجوز بدهند حساب‌های شخصی آنان را چک کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، هادی قوامی با بیان اینکه حیف‌هایی که در کشور می‌شود، از میل‌ها بیشتر است، اظهار داشت: دولت برای حل مشکل اقتصادی مردم از تمامی راه‌ها باید وارد شود و هر اقدامی که لازم است انجام دهد. این بدین معناست که درراستای ایجاد اشتغال و حل مشکلات کسری بودجه، دولت باید در کنار اقداماتی که برای حذف یارانه‌ها انجام می‌دهد، نسبت به مبارزه با فساد اقتصادی نیز اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید حذف یارانه‌ها را به مبحث مبارزه با فساد اقتصادی ربط دهند، گفت: درست است که باید با فساد اقتصادی مبارزه شود، اما حذف بخشی از یارانه‌ها هم کار نادرستی نیست. برای پیشرفت اقتصادی برخورد دولت با فساد اقتصادی باید در کنار حذف یارانه‌ها صورت بگیرد.

نماینده مردم اسفراین در ارتباط با نحوه حذف یارانه‌ها در بودجه ۹۷ بیان کرد: هنوز دررابطه با نحوه حذف بخشی از یارانه‌ها چند راهکار مطرح است و این موضوع نهایی نشده است. اما در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ پیشنهادی تصویب شد که بر مبنای آن دولت مکلف به حذف یارانه پردرآمد‌ها می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم افزود: بر مبنای این مصوبه کسانی که قصد دریافت یارانه دارند، می‌بایست به دولت اجازه راستی‌آزمایی بدهند. این به آن معناست که این افراد باید به دولت مجوز بدهند حساب‌های شخصی آنان را چک کند.

وی با اشاره به اینکه دولت تاکنون برای راستی‌آزمایی درخواست متقاضیان یارانه مشکلاتی داشت و به‌لحاظ امنیتی نمی‌توانست حساب شخصی مردم را چک کند، بیان کرد: با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق این مشکل حل شده است و متقاضیان دریافت یارانه باید این مجوز را به دولت بدهند تا ادعای آنان مبنی بر واجد شرایط بودن اثبات شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: احتمال این وجود دارد که درسال ۹۷ حدودا ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند.

نظر شما