شناسهٔ خبر: 23575302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری 11 شکارچی متخلف در میاندوآب

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست میاندوآب با بیان اینکه گشت و پایش‌های گسترده به صورت مستمر در محدوده زیستگاه‌های این شهرستان انجام می گیرد، گفت: در 2 روز گذشته پنج گروه شامل 11 شکارچی متخلف در این شهرستان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

علیرضا بقالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان در عملیات های جداگانه این 11 شکارچی متخلف را در زیستگاه ها و مناطق کوهستانی قوری چای، آجرلوی غربی و شرقی از توابع بخش باروق شناسایی و دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه از این شکارچیان متخلف 11 قبضه اسلحه کشف شده است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، شکارچیان را قبل از انجام هر گونه شکار شناسایی و دستگیر کردند.
وی اظهار کرد: وسعت بالای مناطق و همپوشانی مناطق و زیستگاه‌های جانوری با مراکز جمعیتی از مهمترین عوامل در افزایش تخلف های شکار و صید در این مناطق است.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست میاندوآب بیان کرد: امسال هیچ گونه مجوز شکار پرندگان آبزی و خشک زی صادر نشده است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد جدی و قانونی می شود.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ گونه‌های مختلف حیات‌ وحش منطقه، اظهار کرد: تعرض های انسانی نابودی حیات‌ وحش و زیستگاه های آنها را تشدید می کند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093
**خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما