شناسهٔ خبر: 23572899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«بیل گیتس» برای کمک مالی به پاکستان وارد میدان شد

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

در حالی‌که ترامپ در تلاش است از طریق قطع کمک‌های مالی دولت اسلام آباد را تحت فشار قرار دهد، ثروتمندترین فرد جهان به کمک پاکستان آمد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، هم‌زمان با افزایش فشارها به پاکستان از سوی آمریکا و متحدانش، ثروتمندترین فرد جهان قصد کمک به دولت اسلام آباد را دارد.

بیل گیتس اعلام کرده است قصد دارد از طریق بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» کمک‌های مالی خود به پاکستان را افزایش دهد.

گزارش‌ها حاکی است وزارت بهداشت پاکستان نامه‌ای از سوی بیناد بیل گیتس دریافت کرده که در آن از اقدامات این وزارت خانه برای  مبارزه با بیماری‌های فراگیری مانند فلج اطفال و... تمجید شده است.

بیل گیتس ضمن تایید مواضع دولت پاکستان در خصوص مبارزه با بیماری‌هایی که جان افراد را تهدید می‌کنند تصریح کرده است که برای کمک مالی در این زمینه آمادگی کامل دارد.

در این نامه از اسد حفیظ دعوت شده تا به صورت مستقیم با بیناد گیتس ارتباط برقرار  و از خدمات بنیاد استفاده کند.

مسئولین وزارت بهداشت پاکستان تصریح کرده‌اند: در صورتی‌که کمک‌های مالی بنیاد گیتس به دست ما برسد مبارزه با دیگر بیماری‌ها را نیز آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است تا کنون بنیاد گیتس بیش از 72 میلیارد روپیه به پاکستان کمک کرده است و احتمال آن می‌رود که این رقم به زودی افزایش یابد.

پیش‌تر هدف بنیاد گیتس مبارزه با فلج اطفال بود ولی اینک با گسترش فعالیت‌های خود سعی می‌کند با دیگر بیماری‌ها نیز مبارزه کند.

بیل گیتس در حالی تلاش می‌کند که کمک‌های مالی به پاکستان را افزایش دهد که ترامپ با اتهام زنی به پاکستان و همراه کردن افغانستان و هند با خود تلاش دارد تا اسلام آباد را تحت فشار قرار دهد .

انتهای پیام/.

 

نظر شما