شناسهٔ خبر: 23572812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قرارداد نمایشگاه کتاب با مصلی تهران این هفته نهایی می‌شود

R1013198/P1013197/S4,35/CT3

رئیس مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از نهایی شدن قرارداد با مصلی خبر داد و گفت: تا پایان هفته این قرارداد به امضا خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود شهرام‌نیا، رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از برگزاری چندین جلسه کارشناسی ستاد اجرایی با مسئولان مصلی خبر داد و گفت:‌ برای عقد قرارداد بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب لازم بود تا مقدمات کار فراهم شود،‌ نماینده صنف و کارشناسان موسسه تاکنون سه جلسه برگزار کرده‌اند تا تفاهمات اولیه حاصل شود.

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری قرارداد تدوین شده و به امضا خواهد رسید،‌ به هر حال مصلی تهران در دو سال گذشته با تغییراتی در مکان و مدیریت مواجه شده است،‌ بنابراین گفت‌وگوهایی لازم بود تا در ادامه مسیر مشکلات برطرف شوند،‌ خوشبختانه مسئولان مصلی برخورد بسیار خوبی دارند و همکاری‌های دوطرفه موجب شده است تا کارها با سهولت بیشتری پی گرفته شود.

وی در خصوص برخی شایعات درباره احتمال بازگشت دوباره به شهر‌آفتاب گفت: برای ما حضور در مصلی جدی است،‌ اما تا زمانی که قراردادی بسته نشده است،‌ اگر شرایط جدیدی پیش بیاید که به نظر برسد،‌ به هر دلیل مصلی مناسب نیست،‌ دوستان شهر آفتاب آمادگی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را دارند،  تاکنون که به هیچ مشکل خاصی برنخوردیم،‌ بنابراین مسیر برگزاری در مصلی را ادامه می‌دهیم.

شهرام‌نیا با اشاره به فضای مسقف موجود در مصلی گفت: چون فضاهای رواق‌ها جدید است و به فضاهای مسقف افزوده شده است،‌ ما با متراژ حدودا 100 هزار متر مربع مسقف روبرو هستیم،‌ البته این متراژ با درنظر گرفتن بالکن‌های رواق‌ها محاسبه شده است،‌ چون این قسمت بسیار بادگیر است، ما مطمئن نیستیم که جه اندازه می‌توان آن را زیر بار نمایشگاه برد،‌ اگر بخواهیم بدون بالکن‌ها فضای مسقف را محاسبه کنیم حدود 90 هزار متر مربع است.

وی ادامه داد:  حدس ما این است که غیر از بخش عمومی که در شبستان مستقر می‌شود‌، 3 بخش از بخش‌های زیرچادر به فضای مسقف راه پیدا می‌کند،‌ البته اگر  تشکل‌ها بتوانند فشرده‌تر جانمایی داشته باشند و حجم بخش‌ها را کمتر کنند، شاید بتوان همه نمایشگاه را زیر فضای مسقف برد.

شهرام‌نیا در پاسخ به اینکه بخش باقیمانده زیر چادر کدام بخش خواهد بود،‌گفت:‌ طبیعتاً تصمیمات درباره این موارد حتماً با مشورت صنف اتخاذ خواهد شد، باید اول قرارداد و نقشه‌های مهندسی آماده شود و البته دیر هم نیست،‌ تقاضا از دوستان این بود که تا قبل از پایان دی ماه در زمینه قرارداد به نتیجه برسیم. پیش نویس اولیه‌ای در قالب صورتجلسه امضا شده است،‌ که تلاش می‌کنیم تا پایان هفته قرارداد نهایی شود.

شهرام‌نیا در پاسخ به این پرسش که در سال‌های گذشته انتصاب دیرهنگام مدیران کمیته‌ها موجب شده تا بخشی از کارها به خوبی پیش نرود، آیا امسال قرار نیست زودتر مدیران کمیته‌ها مشخص شوند،‌ گفت:‌ بخش قابل توجهی از مدیریت کمیته‌های نمایشگاه  به صنف واگذار شده است،‌ شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب نیز شکل گرفته است،‌ ما از شورای برنامه‌ریزی خواسته‌ایم که معاون اجرایی نمایشگاه و معاونان کمیته‌ها را تا پایان دی ماه مشخص کنند،‌ اگر تا پایان مهلت مقرر نتیجه اعلام شود،‌ ما نیز مدیران کمیته‌هایی حاکمیتی را همزمان معرفی خواهیم کرد،‌ بنای معاونت این است که هر چه سریعتر مدیران کمیته‌ها مشخص شوند.

انتهای پیام/

نظر شما