شناسهٔ خبر: 23572610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گروه‌های فلسطینی:

سخنان «محمود عباس» نشان‌دهنده ناامیدی و شکست تشکیلات خودگردان است

گروه‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند سخنان دیشب رئیس تشکیلات خودگردان در نشست شورای مرکزی «ساف» هم‌سنگ با حجم تهدید‌های کنونی علیه مسأله فلسطین نبود و حالت ناامیدی تشکیلات خودگردان را می‌رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های فلسطینی در واکنش به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد اظهارات وی در سطح تهدیدهای کنونی علیه مسأله فلسطین نبود و حالت شکست و ناامیدی تشکیلات خودگردان را نشان می‌دهد.

نمایندگان گروه‌های فلسطینی مختلف به وبگاه «الرساله» گفتند سخنان عباس حاکی از سقوط تشکیلات خودگردان و سردرگمی آن در واقعیت سیاسی و بحران کنونی است.

«صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی حماس گفت: از آنچه در خلال این نشست مشاهده کردیم، دریافتیم که عدم شرکتمان در آن درست بوده است زیرا در سطح چشم‌اندازهای ملت فلسطین و نیز سطح تهدیدات کنونی علیه مسأله فلسطین نبود. آنچه عباس علیه حماس و رهبران آن بیان کرد نشان می‌دهد وی در مقابله با چالش‌های بزرگ کنونی علیه فلسطین، جدی نیست.

«ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی در تهران نیز اعلام کرد : سطح سخنان عباس مطابق یا سطح چالش ها و تهدیدها علیه مسأله فلسطین نبود.

وی در ادامه گفت عباس تمام فرصت‌هایی که از طریق آن می‌توان  سازمان‌های وطنی را فعال کرد ، به تعطیلی کشاند و او مسئول حالت به هم ریخته کنونی است؛ اکنون کوچکترین انتظاری برای اینکه عباس توافق اسلو را کنار بگذارد، وجود ندارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه یکشنبه شب (دیشب) «محمود الزهار» عضو ارشد حماس را عامل به تعطیلی کشاندن آشتی کنونی خواند؛ ابوشریف در پاسخ به این اتهام گفت: هیچ شخصی پیدا نمی‌شود که بر ضرورت آشتی تأکید نداشته باشد اما آشتی بر اساس مقاومت نه آشتی بر اساس توافق اسلو؛ فقط تیم عباس است که حامی توافق اسلو است اما بقیه فلسطینی‌ها آن را رد می‌کنند.

ابوظریف تصریح کرد تمام گروه‌های فلسطینی بر انتفاضه مردمی اجماع دارند و شورای مرکزی ساف در نشست قبلی خود (2015) به توفق هماهنگی امنیتی خواند اما سوال این است که تشکیلات خودگردان برای اجرای این گزینه‌ها کجاست؟

«رباح مهنا» از رهبران جبهه مردمی خطاب به عباس گفت: عباس بیش از 3 ساعت سخنرانی کرد اما فقط 10 دقیقه آخر درباره شورای مرکزی صحبت کرد. سخنان وی هم‌سنگ با خطرات کنونی علیه مسأله فلسطین نبود و امید است بقیه شرکت‌کنندگان در نشست شورای مرکزی به اقدامات اخیر محمود عباس علیه غزه بپردازند.

«یاسر خلف» سخنگوی جنبش «الاحرار» نیز سخنرانی محمود عباس را بی‌ارزش خواند و گف با غیبت عناصر قدرت فلسطین (گروه‌های فلسطینی مانند حماس و جهاد) و نیز کنار زدن گزینه مقاومت، عباس پیام اطمینان را برای آمریکایی‌ها و دشمن صهیونیستی فرستاد. 

قرار است ادامه نشست شورای مرکزی ساف امروز برگزار شود. 

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما