شناسهٔ خبر: 23571578 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

رقابت ال‌ جی و شارپ با سامسونگ بر سر تولید صفحه‌ نمایش اولد آیفون

مهدی خانلری / appleinsider

صاحب‌خبر -

احتمالا سامسونگ به‌زودی با افزایش رقابت از جانب رقبای خود در تولید صفحه‌نمایش اولد آیفون مواجه خواهد شد. در گزارش‌های به‌دست‌آمده گفته می‌شود که شرکت ال‌‌جی دیسپلی و دیگر تولید‌کنندگان صفحه‌نمایش در حال تلاش برای افزایش تولید پنل اولد هستند تا در صورت کسب مجوزهای لازم از اپل، این شرکت را برای استفاده از محصولات خود در آیفون‌های آینده متقاعد کنند.

بر اساس گزارش دیجی‌تایمز و به نقل از منابعی همچون صنعت فوتونیک تایوان و انجمن توسعه فناوری یا PIDA، رقیب اصلی سامسونگ در تأمین‌ پنل‌های اولد آیفون شرکت ال‌جی دیسپلی است. PIDA اعلام می‌کند که در میان تمامی شرکت‌های رقیب سامسونگ در تولید پنل‌ اولد از لحاظ ظرفیت تولید، ال‌جی دیسپلی پتانسیل بالقوه‌ای برای تبدیل شدن به دومین تولیدکننده‌ی پنل‌ اولد برای اپل در سال ۲۰۱۸ دارد.

 ال‌جی دیسپلی به‌عنوان رقیب اصلی سامسونگ به‌حساب می‌آید؛ اما احتمالا هنوز از لحاظ ظرفیت تولید درحدی نیست که یارای رقابت با سامسونگ داشته باشد. گزارش‌‌هایی در ماه سپتامبر حاکی از آن بودند که LG برای تکمیل ظرفیت تولید پنل‌ OLED تا سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی کرده است، البته این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۸ همچنان قرار است تعداد کمی از پنل‌های اولد خود را به‌فروش برساند.

آیفون 10

به نظر می‌رسد شرکت شارپ که در تملک فاکس‌کان قرار دارد، یکی دیگر از نامزدهای فهرست تولید‌کنندگان پنل‌ اولد است. منابعی وابسته به رسانه‌های ژاپنی اشاره کرده‌اند که احتمالا شارپ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ یکی از تولید‌کنندگان پنل‌ اولد برای آیفون خواهد بود.   

شارپ احتمالا به طریق دیگری نیز از تولید‌ پنل‌ اولد مخصوص آیفون منتفع خواهد شد؛ زیرا این شرکت ادعا می‌کند که قرار است برای گوشی‌های پرمیومی که انتظار می‌رود امسال به‌فروش برسند نیز پنل‌ اولد انعطاف‌پذیر تولید کند.

در حال حاضر تعداد زیادی از تأمین‌کنندگان کوچک‌تر وجود دارند که قادرند پنل‌های اولد مورد نیاز در ابعاد مناسب را برای تولید آیفون ارائه دهند. ۱۳ مؤسسه‌ی ساخت وجود دارند که قادرند پنل‌های مورد نیاز در ابعاد کوچک تا متوسط تولید کنند. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، مجموع ظرفیت تولید این ۱۳ مؤسسه به شرط اینکه همه به‌صورت همزمان و بدون وقفه فعالیت کنند، ۳۵۰ هزار واحد در ماه خواهد بود.

نوامبر گذشته ادعا شد که شرکت چینی BOE، از تولید‌کنندگان عمده‌ی صفحه‌نمایش، تلاش می‌کند در مناقصه‌ی اپل برای تولید صفحه‌نمایش‌ محصولات این شرکت پیروز شود، در این راستا گزارش شده که شرکت BOE مبلغ ۷.۰۴ میلیارد دلار روی ساختار خود جهت تولید پنل‌ انعطاف‌پذیر و تاشو سرمایه‌گذاری کرده است. مشخص نیست که این سرمایه‌گذاری به‌ دلیل تقاضای اپل برای تولید صفحه‌نمایش صورت گرفته یا اینکه BOE به‌ میل خود این کار را انجام داده است.

نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه نیاز اپل به پنل‌ اولد برای آیفون‌های آینده، عرضه‌ی جهانی این نوع پنل را با محدودیت‌‌هایی روبه‌رو کند وجود داشت که این موضوع سبب می‌شد رقبای اپل مجبور به استفاده از فناوری‌های جایگزین مانند مینی LED در دستگاه‌های پرچم‌دار خود شوند؛ اما منابع گزارش داده‌اند از آنجایی که به‌طور کلی ظرفیت تولید پنل‌ اولد توسط شرکت‌هایی در کره‌ی جنوبی، ژاپن و چین قطعا بیش از میزان تقاضا خواهد بود، احتمالا این یک مشکل کوتاه‌‌مدت برای سازندگان گوشی‌‌ هوشمند است.

برچسب‌ها:

نظر شما