شناسهٔ خبر: 23568648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده حماس در لبنان: اسرائیل می خواهد توجه ها را از داخل فلسطین به خارج آن منحرف کند

بیروت-ایرنا-«علی برکه» نماینده جنبش فلسطینی حماس در لبنان در واکنش به انفجار در شهر صیدا که به مجروح شدن یکی از اعضای این جنبش منجر شد با متهم کردن رژیم صهیونیستی در دست داشتن در این انفجار گفت که این رژیم به دنبال انتفاضه فلسطینیان علیه تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس، می خواهد توجه ها را از داخل فلسطین به خارج آن منتقل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی برکه عصر یکشنبه پس از عیادت از «محمد حمدان» که هدف انفجار صیدا بود، گفت که هدف قرار دادن حمدان، هدف قرار دادن جنبش حماس و حضور فلسطینیان در لبنان است.
وی همچنین این انفجار را تجاوز به حاکمیت لبنان دانست.
نماینده حماس در لبنان تاکید کرد که این جنبش بر صلح و ثبات لبنان تاکید می کند و خواهان روابط برادرانه بین لبنان و فلسطین است.
علی برکه اعلام کرد که حماس با دستگاه امنیتی لبنان برای پیدا کردن عوامل این انفجار همکاری خواهد کرد.
وی گفت: اسرائیل با انفجار صیدا این پیام را داد که می خواهد جنگ را به میدان های دیگر بکشاند. همانطور که پیشتر «عزالدین الشیخ» را در دبی ترور کرد. ما تاکید می کنیم که جنگ ما در داخل فلسطین اشغالی و علیه دشمن صهیونیستی باقی خواهد ماند.
نماینده حماس در لبنان درباره هویت محمد حمدان گفت: او یکی از پناهجویان فلسطینی در لبنان است که اقامت دارد و کار می کند و به حاکمیت لبنان احترام می گذارد.
وی همچنین هرگونه ارتباط خویشاوندی بین محمد حمدان با «اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس را تکذیب کرد.
انفجار خودروی بمب گذاری شده که ظهر دیروز (یکشنبه) در شهر صیدا در جنوب لبنان به وقوع پیوست، باعث مجروح شدن «محمد حمدان» یکی از اعضای جنبش فلسطینی حماس شد.
این انفجار در منطقه «البستان الکبیر» در صیدا به وقوع پیوست.
بر اساس گزارش ها، انفجار خودروی ابوحمزه در لحظه ورود او به خودرو رخ داد.
حماس نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شواهد اولیه از دست داشتن صهیونیست ها در این اقدام جنایتکارانه حکایت می کند.
گفته می شود در لحظه انفجار پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز شهر صیدا در حال پرواز بودند.
وزارت خارجه آمریکا سه روز پیش به اتباعش هشدار داد که به دلیل «انفجارها و حملات گروه های تروریستی» از سفر به لبنان خودداری کنند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

انتهای پیام /*

نظر شما