شناسهٔ خبر: 23568349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار پاوه:طرح بافت باارزش روستای زردویی با 5 میلیارد ریال اجرا شد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار پاوه گفت: مرحله اول طرح بافت باارزش روستای زردویی از توابع بخش باینگان این شهرستان با پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا، پرویز ایده پور روز یکشنبه در روستای زردویی باینگان، مهمترین انگیزه مردم برای ماندگاری در روستاها را داشتن اشتغال پایدار و درآمد مناسب دانست و بر تلاش مسئولان برای فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای اشتغال در روستاها تاکید کرد.
وی اظهار کرد: مرحله اول طرح بافت باارزش روستای زردوئی شامل دیوار چینی، سنگفرش معابر، بتن ریزی و احداث المان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اجرا شده است.
وی گفت: طرح شبکه و لوله گذاری فاضلاب به طول 240 متر و اعتبار 370 میلیون ریال که 180 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دهیاری و 170 میلیون ریال مشارکت مردمی بوده نیز در روستای زردوئی اجرا شده است.
فرماندار پاوه همچنین در جمع مردم روستای میرعبدلی افزود: طرح تامین آب شرب این روستا شامل بهسازی چشمه، احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال، ساخت مخزن و اجرای شبکه داخلی روستا با سه میلیارد و 100 میلیون ریال به مناقصه رفته و امسال اجرا و به بهره برداری می رسد.
وی در جمع مردم روستای تاریخی دودان، این روستا را یکی از روستاهای سرزنده و شاداب پاوه دانست و گفت: برای رفع مشکل آب شرب روستا در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار مورد نیاز را اختصاص خواهیم داد.
در ادامه مسئولان از روستای تین بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات این روستا را بررسی کردند که کمبود آب شرب، مستهلک بودن خانه بهداشت روستا و بازنگری طرح هادی روستا با هدف توسعه آن، تسطیح زمین ورزشی و روشنایی معابر مسیر سراب روستا از جمله مشکلات و درخواست های مردم بود که برای اجرای آنها تصمیمات مقتضی گرفته شد.
بخش باینگان با بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارای 2 شهر و 15 روستا است.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار: محمد هادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما