شناسهٔ خبر: 23567715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

پیام تسلیت رییس جمهور به مناسبت درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی:

اولویت اصلی، شناسایی جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏‌های این عزیزان باشد

صاحب‌خبر -

بسم‏ الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
وقوع سانحه‌ ناگوار و دلخراش آتش‌سوزی برای کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت گونه تمامي‌خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، قلوب آحاد ملت ایران را محزون کرد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به ‏ویژه خانواده‌های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای آن جان‏باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علّو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم. هم ‏اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏‌های این عزیزان متمرکز باشد. در عین حال از همه دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارتخانه‌‏های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه می‌خواهم با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحه تأسف‏ بار را به دقت بررسی و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده‌های آسیب‏ دیده به‏ عمل آورند.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامي‌ایران
پیام تسلیت علی لاریجانی رییس مجلس شورای سلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
وقوع حادثه آتش سوزی و غرق شدن نفتکش ایرانی که موجب جان باختن شهادت‌گونه پرسنل آن شد، موجب تاثر  و اندوه ملت گردید. این عزیزان مشغول انجام خدمت به کشور و در خط مقدم جهاد اقتصادی بودند که دچار سانحه گردیدند. متاسفانه علیرغم تمامي‌تلاش‌های انجام گرفته از سوی گروه‌های امداد و نجات و پیگیری‌های بین المللی در جهت  مهار آتش و نجات سرنشینان نفتکش، این امکان میسر نشد و با کمال تاسف شاهد از دست رفتن فرزندان دریادل و دلاور کشورمان شدیم و به طور یقین نام و خاطره این قهرمانان در تاریخ کشور باقی خواهد ماند. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت پرسنل و خدمه پر تلاش نفتکش ایرانی به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار آنان برای روح بلند این عزیزان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌کنم. 
پیام تسلیت‌هاشمي‌شاهرودی 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام 
انّالله و انّاالیه راجعون
با کمال تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که پرسنل خدوم نفتکش حادثه‌دیده جمهوری اسلامي‌ایران جان خود را از دست داده و به جوار رحمت حق تعالی شتافته‌اند. غم از دست دادن این عزیزان زحمتکش و بی‌ادعا در کنار رنج و اضطراب و پریشانی چند روزه خانواده‌ها و وابستگانشان، تصویری تلخ و جانکاه را برای ملت حلیم و بردبارمان رقم زد که تنها بشارت خداوند متعال به صابران می‌تواند رنج آن را کاهش دهد. اینجانب ضمن عرض تسلیت صمیمانه به خانواده‌های داغدیده و آرزوی علوّ درجات برای از دست‌رفتگان، مؤکداً از مسئولین ذیربط خواستارم تا با پیگیری همه‌جانبه و مسئولانه، علل و ابعاد این حادثه و با اعمال تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه ضروری و حداکثری از بروز مجدد چنین حوادثی جلوگیری نمایند.
پیام تسلیت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه پرسنل نفتکش سانچی همه مردم ایران را در کنار خانواده‌ها و همکاران این عزیزان قهرمان عزادار ساخته است. 
در چندین روز گذشته همه ما ایرانیان مضطرب و چشم نگران، اخبار مربوط به فرزندان محبوس خود در نفتکش سانچی را هزاران کیلومتر دورتر از خانه خود، در میان آب‌های بی‌نهایت، دنبال کردیم؛ فرزندانی سختکوش و گمنام که در راه تامین منافع  ایران عزیز و حضور سربلند در عرصه مبادلات جهانی، سختی‌های بسیاری را در تمامي‌سالهای گذشته و در طول خدمت فداکارانه خود به جان خریدند و اینک، در میان شعله‌های آتش، جاودانه شدند. همه دست اندرکاران در کشور و همکاران من در وزارت امور خارجه و در نمایندگی‌های جمهوری اسلامي‌ایران در منطقه با تمام وجود برای نجات جان این دلاورمردان کوشیدند اما متاسفانه سرنوشت خط دیگری را رقم زد و ما اکنون داغدار همه این قهرمانانیم. وزارت امور خارجه در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با استفاده از همه ظرفیت‌های خود پیگیری‌های قانونی لازم را برای علت یابی دقیق حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده‌های داغدار به عمل خواهد آورد. اینجانب ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت‌گونه پرسنل نفت‌کش سانچی، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران، خانواده‌های داغدار و همکاران این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسالت مي‌نمایم.
پیام تسلیت بیژن زنگنه وزیر نفت 
انالله و اناالیه راجعون
سرانجام پس از قریب ۸ روز نگرانی و امید برای جان کارکنان خدوم نفت‌کش سانچی، متاسفانه خبر از دست دادن همه این عزیزان، همچون آواری سنگین فرود آمد. لذا با اندوه و تاثر فراوان ضایعه دلخراش از دست‌دادن جمعی از دریانوردان عزیز شرکت ملی نفتکش را به خانواده‌های داغدار و همکاران ارجمندشان تسلیت عرض می‌کنم.
بی‌گمان درد و آلام خانواده‌های عزادار بزرگتر از آن است که در وصف بگنجد و کلمات تسلی‌بخش دل‌های بی‌قرارشان باشد. شرکت ملی نفتکش، چه آن زمان که مستقیماً زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران بود و چه آن هنگام که با اجرای سیاست خصوصی‌سازی از شرکت نفت منفک شد، همواره در سخت‌ترین شرایط کشور، منشا  اثر و خدمات ارزشمند و فراموش ناشدنی بوده که جز با رشادت و دریادلی پرسنل غیور نفتکش‌ها جامه عمل نمی‌پوشید. بار دیگر از جانب خود و صنعت نفت این حادثه جانکاه را به خانواده‌های عزادار و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند بزرگ برای روح بلند آن عزیزان علو درجات و برای بازماندگان شکیبایی اجر مسئلت می‌نمایم.
پیام تسلیت اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس
ایریستَنام. اوروانُو. یَزَمئیده. یا اَشَه اُونام. فرَوَشَه یُو
به روان پاک درگذشتگان پارسا درود باد.
رخداد تلخ، دلخراش و غم انگیز درگذشت هموطنان عزیزمان در حادثه نفتکش سانچی را به نمایندگی از سوی زرتشتیان، به همه ایرانیان آرامش باد مي‌گویم. 
روانشان شاد و بهشت بهره‌شان باد. از پروردگار یکتا برای خانواده و بازماندگان این درگذشتگان نیز، شکیبایی برای پذیرش این درد بزرگ را آرزومندم. 
پیام تسلیت یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان فاجعه‌ای دردانگیز این بار در آب‌های بین‌المللی، ایران را به سوگ خاموشی  دلاورمردان دریایی نشاند. نفتکش ایرانی در برخورد آتشین با کشتی‌ دیگر آتشی برپا کرد که خرمن پرباری را خاکستر کرد. دردانگیزترین حادثه‌ای که جهان شاهد آن شد و ملتی بزرگ را در سوگی غم افزا نشاند، روزها و شب‌هایی پر اضطراب برای نجات دلاورمردان ایرانی با سرانجامي‌دردناک پایان گرفت، پایانی که یاد تلخ آن تا همیشه تاریخ خواهد ماند. اکنون که نقطه پایانی بر همه همت‌ها در نجات درماندگان در آتش نهاده شد، جامعه جهانی آشوری‌ها با قلبی مالامال از اندوه و درد، با تسلیت خود را همدرد ملت بزرگ ایران می‌داند. صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها نثار رهبر معظم انقلاب و دولتمردان جمهوری اسلامي‌ایران باد.
پیام تسلیت اسحاق جهانگیری 
معاون اول رییس جمهور 
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
متأسفانه یک هفته تلاش شبانه روزی تیم‌های امداد و نجات و اقدامات و پیگیری‌های مستمر برای نجات جان جمعی از عزیزان سختکوش و تلاشگر نفتکش سانچی که در سواحل شرقی چین دچار سانحه و آتش سوزی شد، بی‌نتیجه ماند و حادثه جانکاه و دردناک جان باختن مظلومانه و شهادت‌گونه این عزیزان، ملت ایران را داغدار کرد.
این ضایعه تأسف انگیز ملی را به عموم ملت ایران و به ویژه به خانواده‌های شریف و عزادار صمیمانه تسلیت مي‌گویم و از خداوند بزرگ برای جانباختگان عرصه تلاش و خدمت غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم. 
 

نظر شما