شناسهٔ خبر: 23567652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

خنجری مدیرکل حراست 
سازمان هواپیمایی کشوری شد 


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حکمی‌مهدی خنجری را به سمت مدیرکل حراست این سازمان منصوب کرد. علی عابدزاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حراست سازمان هواپیمایی کشوری به جایگاه رفیع سازمان در بخش حاکمیتی و نظارتی اشاره کرد و گفت: پیش از این برخی قوانین و مقررات که می‌توانست صنعت حمل ونقل هوایی را متحول کند به جهت بعضی از مشکلات اجرایی نشد اما در چندسال گذشته با همت کارشناسان و متخصصان صنعت و با حمایت دولت و مجلس توانستیم قدم‌های موثری برداشته و حرکت رو به رکود صنعت را در مسیر توسعه قرار دهیم. وی گفت: حمل و نقل هوایی یک زنجیره بهم پیوسته‌ای است که انتظار می‌رود قضاوت‌ها، تعابیر و تفاسیر نوع فعالیت‌ها، به لحاظ کمی‌و کیفی در چارچوب شرح وظایف دستگاه‌ها معنی و عملیاتی شود در این صورت می‌توان با نگاه ملی، صنعت را در جهت شان و مرتبه مردم و هرچه بیشتر اقتصادی‌تر شدن بخش‌های مختلف آن به پیش برد.  عابدزاده ادامه داد: توانایی در بخش‌های مختلف صنعت وجود دارد آنچه مهم است مدیریت و کاربردی کردن توانایی‌های بالقوه آنهاست که اگر دلسوزان صنعت اراده‌کننده می‌توان به اهداف و چشم‌اندازها دست یافت.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از زحمات فیروزی‌پور سرپرست سابق حراست سازمان قدردانی و برای توفیقات مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد. در این جلسه همچنین جابر انصاری رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی نیز، تلاش مستمر برای همکاری و مشارکت با مدیران سازمان در جهت ارتقای سطح ایمنی، رعایت دقیق استانداردهای بین‌المللی، اهتمام و برقراری و ارتقای امنیت داده‌ها، به روزرسانی ابزارها و فناوری‌های نوین جهت تسهیل و بهبود فرایندهای نظارتی و امنیتی با رعایت ضوابط و مقررات را از جمله محورهای مهم فعالیت‌های آتی مجموعه حراست این سازمان برشمرد. گفتنی است در این مراسم جمعی از مقامات قضایی، انتظامی‌و امنیتی حضور داشتند.

فعالیت 200 مرکز پیشگیری از طلاق

معاون دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت 2000 مرکز مشاوره و 200 مرکز پیشگیری از طلاق خبرداد.‌ به گزارش ایسنا، مجید ارجمندی در نشست تخصصی راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق که پیش از ظهر یکشنبه(24 دی ماه) در سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی استان البرز برگزار شد، اظهارکرد: برای حل آسیب‌های اجتماعی، نیازمند همدلی مسئولان هستیم و در این راستا با در نظرگرفتن سیاست‌های کلان کشور باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم تا جامعه را به سمت سلامت اجتماعی هدایت کنیم. وی افزود: امروز طلاق به یکی از معضل‌های اجتماعی جامعه تبدیل شده است و برای حل این معضل نهادها و دستگاه‌های مختلف باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم مشکل افزایش طلاق را حل کنیم و به سمت کاهش طلاق پیش برویم. این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 2هزار مرکز مشاوره و 200 مرکز پیشگیری از طلاق در کشور فعال هستند که با توجه به میزان افزایش طلاق در جامعه باید این مراکز افزایش پیدا کنند. ارجمندی در ادامه به راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق در استان البرز اشاره و ابراز کرد: کنترل و کاهش منطقی طلاق، ایجاد وحدت رویه، هم افزایی و وحدت بین دستگاه‌های مرتبط با کاهش طلاق از اهداف راه‌اندازی این سامانه است. معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: کاهش پیامدهای طلاق و افزایش پایداری و سازش زوج‌ها از موضوع‌های مهمی است که با فعالیت این سامانه در طلاق زوج‌ها مورد توجه قرار می گیرد.

کمبود 3000 اتوبوس در تهران

فرماندار تهران بر لزوم اختصاص بخشی از درآمد حاصل از فروش مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تاکید کرد. 
به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در حاشیه کارگروه محیط زیست شهرستان تهران و در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین جلسه کارگروه محیط‌زیست شهرستان تهران طی چهار هفته به صورت پیاپی برگزار شد که در آن مصوباتی در حوزه‌های مختلف به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است. بحث‌های کارشناسی دقیقی در این جلسات مطرح می‌شود تا بتوان اقدامات موثری در جهت کاهش آلودگی هوای شهر تهران داشته باشیم. وی افزود: در این جلسه سهم خودروهای سنگین در آلودگی هوای شهر تهران و نوسازی این ناوگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مخازن اتوبوس‌ها که تاریخ تعویض فیلترهای آنها گذشته است مورد بررسی قرار گرفت و در مورد هزینه‌ها و منابعی که برای تامین این هزینه‌ها لازم است توسط نمایندگان دستگاه‌های مختلف بحث و بررسی انجام شد. فرهادی تاکید کرد: در جهت تامین اعتبارات لازم برای این اقدامات باید تلاش کنیم بخشی از اعتبارات حاصل از فروش مجوز ورود به طرح  ترافیک به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص پیدا کند. در حال حاضر از 6000 اتوبوس شهر تهران 50 درصدشان سن بالایی دارند و فرسوده محسوب می‌شوند و این در شرایطی است که تهران با کمبود 3000 اتوبوس مواجه است.

لزوم افزایش نیروی انسانی 
یگان حفاظت محیط‌زیست

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تلاش می‌کنیم کمیت نیروی انسانی محیط‌بانان را افزایش دهیم و به بهترین حالت یعنی ۱۰۰ درصد برسد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در نشست با محیط بانان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای کشور به‌خصوص ۱۲۰ شهید محیط بان گفت: تا زمانی که در سازمان حفاظت محیط زیست حضور دارم، تمام تلاش خود را برای پیگیری امور محیط‌بانان انجام خواهم داد و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد.
محبت‌خانی افزود: عیسی کلانتری - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور- در راس سازمان نیز دغدغه محیط‌بانان را دارد و در بیشتر جلسات درباره محیط‌بانان صحبت می‌شود. وی در ادامه گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از جمله دستگاه‌هایی است که در سال آتی از افزایش بودجه برخوردار شده و جای امیدواری است که در حوزه محیط زیست شاهد تحولات باشیم. محبت‌خانی با بیان اینکه ۵۰ درصد از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را محیط‌بانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانان نوک پیکان سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

افزایش 10 درصدی حق ایاب و ذهاب امدادگران 


رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از حضور موثر و به موقع امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در حوادث و مخاطرات گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری حق ایاب و ذهاب امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای دومین بار در سال جاری به میزان 10 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر پیوندی ضمن تقدیر از حضور موثر و به موقع امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در رسیدگی به آسیب‌دیدگان در حوادث طبیعی و انسان ساخت، گفت: رشد و توفیقات جمعیت هلال‌احمر، مرهون عنایت الهی و مساعی و کوشش نیروهای داوطلب تلاشگر و خادمی است که در پویایی و تحول سازمانی، انجام وظایف و مأموریت‌های محوله، جز رضای خداوند متعال و خدمت به مردم، هدف دیگری ندارند. وی تاکید کرد: روزهای پر التهاب هلال‌احمری‌ها و حضور سریع، موثر و مستمر در امدادرسانی در زلزله اخیر کرمانشاه، موجب نمایش عملیات‌های متعدد و موفق امدادی از سوی جمعیت هلال‌احمر شد.

برچسب‌ها:

نظر شما