شناسهٔ خبر: 23567441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بازنشستگی پیش از موعد 170 کشاورز قزوینی

سعید رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای نخستین بار کشاورزان و روستاییان استان قزوین مانند سایر اقشار، از مستمری بازنشستگی پیش از موعد

صاحب‌خبر - سعید رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برای نخستین بار کشاورزان و روستاییان استان قزوین مانند سایر اقشار، از مستمری بازنشستگی پیش از موعد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر استان بهره مند شدند.
وی افزود: قانون بازنشستگی در طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر،15 سال سابقه پرداخت حق بیمه است که با مصوبه دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی با 5 سال تخفیف به 10 سال کاهش یافت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:تا پایان سال جاری 500 خانوار دیگر نیز به جمع بازنشستگان این سازمان افزوده می شوند.
رضایی با اشاره به تصویب قانون بازنشستگی بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام بیمه شده گان در این صندوق می توانند با شرط سن 70 سال به بالا و ده سال سابقه بیمه پردازی در این صندوق تقاضای برقرای مستمری بازنشسگی ارائه نمایند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر استان قزوین خاطر نشان کرد:طبق برنامه ریزی های سال 96 سه هزار خانوار از روستاییان و عشایر استان قزوین بیمه خواهند شد که در 9 ماهه اول سال جاری 2100خانوار استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
وی افزود:در ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صندوق استان قزوین با هفت پله صعود، امسال در رتبه 6 کشوری قرار گرفته است.
سی و یک هزارو 885 خانوار در900روستای استان قزوین تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر قرار دارند.
6104/6012
خبرنگار:ناصر نیلی** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام

نظر شما