شناسهٔ خبر: 23566708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان:

جشن های انقلاب در بیش از 800 کانون مساجد گیلان برگزار می شود

گروه اجتماعی: حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه جشن های گرامیداشت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب در بیش از 800 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود، اظهار کرد: باید از ظرفیت این اماکن در جهت تبیین ارزش ها و آرمان های انقلاب برای نسل جوان بهره گرفته شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سلیمان پورابراهیم، رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مسئولیت کمیته مساجد دهه فجر را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه کمیته مساجد در شهرستان ها با عنوان کمیته مساجد و تشکل های اسلامی» فعالیت می کند، ادامه داد: تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت بیشتر مردم در برگزاری جشن ها و آیین های دهه فجر و آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف تشکیل کمیته مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به فعالیت 890 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان، اظهار کرد: باید از این ظرفیت در جهت برگزاری جشن های انقلاب در روستاها و شهرهای استان بهره برده و مردم را هر چه بیشتر با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه جشن های گرامیداشت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب در بیش از 800 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب، بصیرت افزایی، پاسخگویی به سئوالات، رفع شبهات و استفهامات و جلب و جذب جوانان و نوجوانان و آشناسازی آنان با مواضع اصولی و آرمان های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی از اهداف برگزاری این مراسم هاست.

وی با اشاره به بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های مردمی به منظور بانشاط سازی مراسم ایام الله دهه فجر، عنوان کرد: مساجد بهترین مکان برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید از ظرفیت بالای مساجد برای مشارکت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام پورابراهیم با تاکید بر محوریت قرار گرفتن مساجد در جشن های انقلاب، اضافه کرد: دهه فجر امسال با دهه فاطمیه مقارن شده و باید شانیت این دهه حفظ و از این ظرفیت جهت گسترش آموزه های اسلامی و سبک زندگی فاطمی بهره برده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری باشکوه جشن های مردمی دهه فجر مستلزم مشارکت همه کانون های فرهنگی و هنری است، یادآور شد: باید از ظرفیت این اماکن در جهت تبیین ارزش ها و آرمان های انقلاب برای نسل جوان بهره گرفته شود.

نظر شما