شناسهٔ خبر: 23566365 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ويارئال چهارمين شكست فصل را به كهكشاني‌ها تحميل كرد

تيره‌روزي‌هاي رئال، زيزو و رونالدو

روزنامه جوان

بحران رئال مادريد با شكست برابر ويارئال تشديد شد.

صاحب‌خبر -
شيوا نوروزي

بحران رئال مادريد با شكست برابر ويارئال تشديد شد. در يكي ازبازي‌هاي هفته نوزدهم لاليگا و در حالي كه كمتر كسي منتظر پيروزي ويارئال بود، شاگردان زيدان با يك گل در سانتياگو برنابئو چهارمين باخت خود در اين فصل ليگ اسپانيا را تجربه كردند. امتياز از دست دادن رئالي‌ها تمامي ندارد و هواداران اين تيم به شدت از عملكرد بازيكنان و كادر فني رئال شاكي هستند. اين در حالي است كه رونالدو باز هم موفق به گلزني براي تيمش نشد. كهكشاني‌ها با ادامه اين روند ديگر اميدي به قهرماني در ليگ اسپانيا نخواهند داشت؛ آخرين پيروزي اين تيم در لاليگا بيش از يك ماه پيش و در مصاف با سويا به دست آمده و شاگردان زيدان در اين مدت دو باخت مقابل بارسا و ويارئال و يك تساوي مقابل سلتاويگو كسب كرده‌اند. اين تيم در اين فصل از لاليگا مجموعاً 22 امتياز از دست داده و چهار بار طعم تلخ شكست را چشيده است. به آمار بد رئال بايد ناكامي‌هاي گلزنان تيم را هم اضافه كرد تا جايي كه رونالدو، گرت بيل، آسنسيو و ايسكو هر كدام تنها 4 گل به ثمر رسانده‌اند! اين دومين شكست متوالي خانگي قوهاي سفيد پس از 10 سال بود. 
  
باز هم وعده 

زين‌الدين زيدان روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذارد. سرمربي رئال مادريد به خاطر عملكرد ضعيف بازيكنانش با انتقادهاي سران باشگاه، هواداران و رسانه‌ها مواجه است. او پس از باخت به ويارئال مثل هميشه شكست را حق تيمش ندانست و به هواداران وعده موفقيت در آينده نزديك را داد: «شايسته چنين نتيجه‌اي نبوديم و اين شكست سخت است چون فرصت‌هاي زيادي داشتيم اما توپ نمي‌خواست وارد دروازه شود. بازي خوبي به نمايش گذاشتيم و شايسته چنين ضربه‌اي نبوديم اما بايد اين شكست را بپذيريم. براي بازيكنان آسان نيست كه موقعيت‌هايشان به گل تبديل نشوند. پيام من به آن‌ها اين است كه به اين روند ادامه دهند. گاهي اوقات در فوتبال تيم دوران سختي را سپري مي‌كند و نتايج بدي كسب مي‌كند. ما بايد با هم اين شرايط را تغيير بدهيم. مي‌توانيم در بازي آينده اين كار را انجام دهيم. فوتبال اين‌چنين است گاهي اوقات همه‌چيز برعكس مي‌شود. ما نااميد نيستيم. به تلاش خود ادامه مي‌دهيم. نتيجه خيلي بدي كسب كرديم و تنها با پيروزي مي‌توانيم همه چيز را به نفع خود برگردانيم. من به مثبت فكر كردن محكوم هستم حتي پس از باخت به ويارئال.»
  
در انتظار تغييرات 

همه چيز براي تغييرات گسترده آماده است. زيدان از زماني كه روي نيمكت رئال نشست موفقيت‌هاي زيادي براي اين تيم به همراه آورد. با اين وجود نتايج رئالي‌ها روز به روز بدتر مي‌شود؛ فاصله زيادشان با بارسا و رتبه چهارم بهترين دلايلي است كه مي‌تواند به بركناري زيزو منجر شود. علاوه بر اين رسانه‌ها از يواخيم لوو به عنوان جانشين زيدان نام برده‌اند و به نظر مي‌رسد سران باشگاه به فكر تغيير هستند. از طرفي دو فصل پيش زماني كه رافا بنيتس در هفته هجدهم 37 امتياز گرفته بود از كار بركنار شد و حالا زيدان از 18 بازي (بدون احتساب يك بازي عقب افتاده) فقط 32 امتياز اندوخته است. در چنين شرايطی قطع همكاري با اين مربي دور از انتظار نيست. 
  
حربه جالب پرس

اوضاع به قدري پيچيده است كه پيدا كردن راه حل براي فرار از بحران كمي دشوار به نظر مي‌رسد. يك شبكه راديويي اسپانيا فاش كرد كه رئيس باشگاه رئال مادريد قصد دارد نيمار را به هر قيمتي به برنابئو بياورد و براي اين كار حاضر است رونالدو را ستاره برزيلي معاوضه كند؛ خبري عجيب كه البته با اظهارنظرهاي بحث‌برانگيز فلورنتینو پرس همخواني دارد. نيمار همان بازيكني است كه در سال 2011 مادريدي‌ها براي به خدمت گرفتنش تلاش كردند اما به در بسته خوردند تا اين بازيكن دو سال بعد كنار مسي و در باشگاه رقيب به ميدان برود. اين پايان كار نبود و در آخرين روزهاي سال 2017 و در مراسم اهداي توپ طلا رئيس باشگاه رئال به شكلي عجيب از نيمار تعريف و تمجيد كرد. پرس معتقد است تنها راه نيمار براي رسيدن به اين توپ با ارزش پيوستن به رئال است. همين اظهارنظر خشم كريس رونالدو را به همراه داشت. منتها هيچ بعيد نيست پروژه‌اي كه رسانه اسپانيايي به آن اشاره كرده به حقيقت نزديك شود چراكه مقامات باشگاه پاري‌سن‌ژرمن به شدت شيفته رونالدو هستند و در صورت ارائه پيشنهادي نجومي به اين بازيكن و باتوجه به دلخوري كريس از پرس، معاوضه مهاجم پرتغالي با مهاجم برزيلي ممكن خواهد شد. 

نظر شما