شناسهٔ خبر: 23566295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اخبار ضد و نقیض از ائتلاف‌های جدید با «العبادی»

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از «الغد»، «جاسم محمد جعفر» نماینده پارلمان عراق و یکی از افراد نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر این کشور از پیوستن «عمار حکیم» رئیس جریان ملی حکمت و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق به ائتلاف انتخاباتی العبادی خبر داد.
 
به گفته او جریان های صدر و حکمت با حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای دور پیش روی انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف کرده اند.

با این حال یک منبع نزدیک به جریان حکمت ملی عراق خبر پیوستن «سید عمار حکیم» به ائتلاف انتخاباتی حیدر العبادی تحت عنوان ائتلاف «نصر» را تکذیب کرد و گفت: در روزهای اخیر پیشنهاداتی از سوی حیدر العبادی برای پیوستن جریان حکمت ملی عراق به وی صورت گرفته است، اما تا این لحظه پاسخی به این پیشنهاد داده نشده است.

این منبع آگاه همچنین از تمدید مهلت ثبت نام احزاب و ائتلاف ها در انتخابات پارلمانی عراق تا فردا خبر داد و افزود: با توجه به تمدید زمان ثبت نام تا فردا احتمال ائتلاف جریان حکمت ملی عراق با دیگر جریان ها وجود دارد اما تا این لحظه تصمیم قطعی درباره حضور مستقل جریان در انتخابات پارلمانی یا ائتلاف با دیگر جریان ها اتخاذ نشده است.

شایان ذکر است؛ به گفته جاسم محمد جعفر-نماینده پارلمان عراق، ائتلاف اسلامی ترکمانی های عراق، ائتلاف فتح به رهبری «هادی العامری» و جریان «الفضیله» و حزب «العطاء» به ریاست «فالح الفیاض» و جریان مستقل ها به ریاست «حسین شهرستانی» نیز به ائتلاف حیدر العبادی که ائتلاف «نصر» نامیده شده است، پیوسته اند.

به گفته او تعداد زیادی از نمایندگان و رهبران سنی از جمله «خالد العبیدی»، «عبدالرحمن اللویزی»، «احمد الجبوری» و «بدر الفحل» به ائتلاف نصر پیوسته اند.
 
منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما