شناسهٔ خبر: 23565648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنبش حماس از عدم مشارکت خود در شورای مرکزی «ساف» خبر داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای ضمن اعلام برخی شروط خود برای برگزاری نشست شورای مرکزی جنبش سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، اعلام کرد که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش «مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) درباره نشست شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) که در روزهای 24 و 25 دی برگزار می‌شود و مشارکت حماس در این نشست بیانیه‌ای صادر کرد.

«حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی حماس  و رئیس دفتر روابط ملی این جنبش عصر امروز (یکشنبه) در این بیانیه ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست و قدردانی از «سلیم الزعنون»، رئیس شورای ملی فلسطین به دلیل دعوت از حماس برای شرکت در آن، از شروط خود برای برگزاری نشست مذکور خبر داد.

نخست اینکه نشست شورای مرکزی ساف در خارج از سرزمین‌های اشغالی برگزار شود تا سایر گروه‌ها و احزاب در این نشست تاریخی و مهم شرکت کنند و این شورا نیز بتواند تصمیم‌های خود را به دور از فشارهای رژیم صهیونیستی بگیرد.

دوم اینکه قبل از نشست شورای مرکزی ساف، نشستی در چارچوب رهبری واحد به عنوان نشستی مقدماتی برگزار شود تا در آن مسائلی که قرار است در نشست شورای مرکزی مطرح شود، در این نشست مقدماتی بحث و بررسی شود.

سوم اینکه گروه‌های مختلف فلسطینی در نشست مقدماتی و براساس جدول کاری این نشست جهت آماده سازی شرایط برای به ثمر رساندن نشست و دست یابی به نتایج و تصمیماتی تاریخی شرکت کنند؛ تصمیماتی که بتوان با آن در برابر حملات آمریکایی-صهیونیستی علیه مردم و آرمان فلسطین ایستاد.

جنبش حماس در این بیانیه همچنین از تلاش‌های خود برای دیدار با تصمیم‌گیران، سایر گروه‌ها و احزاب فلسطینی خبر داد و افزود که در دیدارهایی که با این احزاب داشته، دیدگاه‌های آن‌ها را در خصوص مشارکتشان در دیدارهای شورای مرکزی بررسی کرده است.

براساس بیانیه حماس، نتیجه این دیدارها این بود که شرایطی که شورای مرکزی ساف در سایه آن به دنبال برگزاری نشست خود است، این اجازه را به آن نخواهد داد تا دست به "بازبینی سیاسی کامل و مسئولانه‌ای" بزند و این شرایط مانع از اتخاذ تصمیم‌هایی خواهد شد که بتواند خواسته‌های مردم فلسطین را برآورده کند.

حماس در پایان این بیانیه اعلام کرده است که با توجه به این شرایط تصمیم به عدم مشارکت در این نشست گرفته است که قرار است در شهر رام‌الله برگزار شود.

جنبش حماس همچنین اعلام کرده است در آینده یادداشتی در خصوص موضع خود در خصوص نقش قابل قبول شورای مرکزی ساف در مرحله حساس اخیر که آرمان فلسطین شاهد آن است، ارسال خواهد کرد.

شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف»، یکشنبه و دوشنبه (امروز و فردا) در رام‌الله تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره چگونگی پاسخ به تصیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی رایزنی کند (جزئیات بیشتر).

ترامپ در 15 آذرماه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمین شناخت و خواستار انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به شهر قدس شد.

انتهای پیام/.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما