شناسهٔ خبر: 23565532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زکزاکی: ارتش نیجریه به اهداف خود از بازداشت من نائل نشد

صاحب‌خبر -
شیخ ابراهیم زكزاكی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگوی تلفنی با پسرش درباره اولین کنفرانس مطبوعاتی گفت که بدون هیچ قوانین و اصولی در بازداشت نگه داشته‌ شده‌ و ارتش این کشور به هدف خود در دستگیری وی نائل نشده است. وی گفت مصاحبه‎ای که با رسانه‎‌‌‌ها انجام داد، نمایشی ساختگی از سوی دولت بود و اظهاراتش به صورت گزینشی به اطلاع مردم رسیده است. 
شیخ ابراهیم زکزاکی پس از دو سال حبس، نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد و روز ‌‌‌‌شنبه اجازه یافت در جمع خبرنگاران حضور یابد. زكزاكی ‌‌‌‌شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با پسرش محمد درباره مصاحبه‌اش که روز‌‌‌‌ شنبه از سوی رسانه‌های دولتی منتشر شد، گفت: «وقتی اینجا را ترک کردیم می‌خواستیم برای برخی آزمایشات به آزمایشگاه برویم اما آنها در عوض ما را به اینجا آوردند (پایگاه سرویس امنیت دفاعی که مصاحبه در آنجا انجام گرفت)، ما حیرت‌زده شدیم که به چه دلیل ما را به اینجا آوردند». زکزاکی گفت:«اما وقتی دلیل انتقال به این منطقه را به جای رفتن به آزمایشگاه پرسیدیم، آنها گفتند، به این دلیل بوده است که دکتری که شما را ویزیت می‌کند، اینجاست و بعد از آن به آزمایشگاه می‌رویم». 
رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت:«بعد از اینکه پزشک، مرا را ویزیت کرد، آنها گفتند که قرار است به آزمایشگاه برویم اما قبل از اینکه آنجا را ترک کنیم، به ما گفتند که افرادی هستند که می‌خواهند ما را ببینند. من نمی‌دانستم که مطبوعات هستند. به محض اینکه بیرون آمدیم، دوربین‌‌‌‌ها را در حال ضبط کردن دیدیم». وی توضیح داد:«سپس مطبوعات گفتند شایعات زیادی درباره زندگی و سلامت شما وجود دارد و من به آنها گفتم که جمعه هفته گذشته سکته کردم و تا روز دو‌‌‌شنبه این قضیه بسیار جدی بود و این بار پزشکان اجازه ورود و ملاقات من را دادند و من در حال بهبود هستم.» رهبر جنبش اسلامی نیجریه درباره بیماری‌اش گفت:«من گفتم که عوارض بعد از سکته همچنان نمایان است اما در حال بهبود هستم و از دعاهای شما متشکرم. این تمام چیزی بود که گفتم.» زکزاکی ادامه داد:«شما شاهدید که هیچ اشاره‌ای به سکته نشده بود و من فقط گفتم که در حال بهبودی هستم و از دعا‌‌‌ها قدردانی کردم.» رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینكه مصاحبه‌اش با مطبوعات تحریف شده است، گفت:«من اصلاً در صحبت‌های خود نگفته‌ام که از وزارت امنیت و اطلاعات تشکر می‌کنم. آنها در هیچ شرایطی مستحق تشکر من نیستند چراکه بی هیچ پشتوانه قانونی مرا بازداشت کرده‌اند. آنها مرا بی‌هیچ دلیلی بازداشت کرده‌اند حال‌ آنکه حتی دادگاه‌شان هم این رفتار را نامشروع و بدون هیچ پشتوانه قانونی ارزیابی کرده است. هیچ‌یک از قوانین این کشور (نیجریه) رفتارهای آنها را تأیید نمی‌کند.»

نظر شما