شناسهٔ خبر: 23564055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

بازتاب بین‌المللی غرق شدن نفتکش ایرانی

نفتکش سانحه دیده سانچی سرانجام پس از اینکه به مدت بیش از یک هفته در آتش سوخت، غرق شد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری ایسنا: وانگ یی، وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان وعده داده بود تا زمانی که یک درصد امید وجود داشته باشد، چین تلاش ۱۰۰ درصدی برای نجات و یافتن سایر ملوانان نفتکش سانحه دیده سانچی انجام خواهد داد.

به گزارش رویترز، نفتکش سانحه دیده سانچی سرانجام پس از اینکه به مدت بیش از یک هفته در آتش سوخت، غرق شد.

این نفتکش که شب شنبه گذشته با کشتی باری "سی اف کریستال" چین برخورد کرده و بلافاصله آتش گرفته بود، طبق گزارش شبکه تلویزیونی CCTV چین، حوالی ظهر به وقت محلی منفجر و در ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی غرق شد.

این شبکه به نقل از اداره اقیانوسیه دولتی اعلام کرد به دلیل از بین رفتن بدنه این کشتی، حجم زیادی نفت در آب‌های اطراف کشتی می‌سوزد.

این اداره اعلام کرد بررسی وضعیت را گسترش خواهد داد و سرعت میزان نفتی که از کشتی به آب راه یافته است را ارزیابی خواهد کرد.

یک تیم نجات چینی، روز شنبه دو پیکر را از این نفتکش پیدا کردند. یک پیکر دیگر که تصور می‌رود متعلق به یکی از ملوانان سانچی باشد، دوشنبه هفته گذشته پیدا شد و برای شناسایی به شانگ‌های منتقل شد.

این کشتی ۳۲ خدمه شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی داشت.

این نفتکش که در حدود ۱۶۰ مایل دریایی سواحل شانگ‌های چین با کشتی "سی اف کریستال" برخورد کرد، حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات از ایران به مقصد کره جنوبی بود.

نظر شما