شناسهٔ خبر: 23563856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام های تسلیت مقام ها و شخصیت های سیاسی بمناسبت جان باختن سرنشینان نفتکش ایرانی

تهران - ایرنا - مقام ها و شخصیت های سیاسی در پیام های جداگانه جان باختن سرنشینان نفتکش ایرانی را تسلیت گفته و با خانواده های داغدار آنها ابراز همدردی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نفتکش سانچی حامل 30 سرنشین ایرانی و دوبنگلادشی امروز -یکشنبه- پس از گذشت 8 روز از سانحه برخورد با کشتی باربری چینی در سواحل شانگهای و وقوع انفجار و آتش سوزی در آن، غرق شد و جان باختن همه سرنشینان آن مورد تایید قرار گرفت.
مردم ایران در طول این یک هفته اخبار این حادثه را پی گیری می کردند و با خانواده چشم انتظار سرنشینان این نفتکش همراهی می کردند و آرزو و دعای همه ایرانیان این بود که خدمه سانچی سالم باشند، اما امروز حادثه طوری دیگری رقم خود و موجی از غم و اندوه فضای کشور را فرا گرفت.
مقام ها و شخصیت های سیاسی، فعالان احزاب و تشکل های سیاسی نیز در پیام های جداگانه این حادثه تاسف بار را به ملت ایران، خانواده های داغدار خدمه نفتکش سانچی تسلیت گفتند.

**واعظی: غرق شدن سانچی کشور و ملت ایران را در بهت و ماتم فرو برد
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیام تسلیت خود در اینستاگرام نوشت: غرق شدن کشتی سانچی و درگذشت مظلومانه همه خدمه آن بسیار تاسف‌بار بود و کشور و ملت ایران را در بهت و ماتم فرو برد؛ برای خانواده های داغدار بازماندگان صبر و سلامتی آرزومندم.

**پیام تسلیت محمدباقر نوبخت به مناسبت جان باختن خدمه نفتکش سانچی
وقوع سانحه آتش‌سوزی برای کشتی نفت‌کش سانچی و درگذشت شهادت‌گونه خدمه و همکاران تلاشگر و مظلوم آن موجب نهایت تأسف و تألم گردید.
بی‌تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخت. اینجانب ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های معزز داغدیده و تأکید بر تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای جبران این مصیبت بزرگ، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

** پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی
علی اکبر صالحی با صدور پیامی تاکید کرد: بر ماست که به قضای الهی و حکم آسمانی گردن نهیم و ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگ ایران و خانواده افتخارآفرین صنعت نفت به ویژه خانواده های داغدار این عزیزان از درگاه یگانه هستی بخش مسالت می نماییم تا بر درجات آن خادمان میهن عزیز بیفزاید و آنان را همنشین ابرار و نیکان قرار دهد.

**سنائی: این عزیزان جهادگران عرصه اقتصاد خارجی کشور بودند.
مهدی سنائی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز به مناسبت درگذشت شهادت گونه تمامی خدمه نفتکش سانچی در کانال تلگرامی خود نوشت: سانحه آتش گرفتن نفتکش سانچی در سواحل شرقی چین که موجب جان باختن شهادت گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش این نفتکش شد به راستی قلب هر ایرانی را به درد آورد.
وی افزود: بدون تردید این عزیزان جهادگران عرصه اقتصاد خارجی کشور بودند که با عزمی سترگ برای آسایش و آرامش مردم و کشور پهنه دریاها را می پیمودند. ملت ایران مشقتی را که این عزیزان در عرصه مبادلات جهانی طی سال‌های متمادی متحمل شدند و در نهایت فداکارانه جان باختند را فراموش نخواهد کرد.
سنایی اضافه کرد: با تسلیت این ضایعه دردناک به ملت ایران و خانواده های داغدار برای جانباختگان این نفتکش علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسالت می‌کنم.

**نماینده آشوریان: غرق شدن سانچی دردانگیزترین حادثه ای که جهان شاهد آن بود
یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی تسلیت تاکید کرد: دردانگیزترین حادثه ای که در جهان شاهد آن شد و ملتی بزرگ را در سوگی غم افزا نشاند. روزها و شب هایی پراضطراب برای نجات دلاور مردان ایرانی، با سرانجامی دردناک پایان گرفت. پایانی که یاد تلخ آن تا همیشه در تاریخ خواهد ماند.
وی در این پیام ادامه داد: جامعه آشوری ها با قلبی مالامال از اندوه و درد با تسلیت خود را همدرد ملت بزرگ ایران می داند.

**رضایی: مرگ هموطنانمان در سانچی، معدن و زلزله نشان از بی‌توجهی به ارزش جان انسان‌ها دارد
محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در توئیتی نوشت: درگذشت غریبانه و مظلومانه سرنشینان ایرانی کشتی سانچی رابه خانواده‌های داغدار تسلیت میگویم.
وی افزود: مرگ هموطنانمان در سانچی،معدن و زلزله نشان از بی‌توجهی به ارزش جان انسان‌ها دارد.

** تسلیت نماینده سازمان ملل در تهران
به گزارش ایرنا، گری لوئیس در توئیتر شخصی خود نوشت: از طرف خانواده سازمان ملل در ایران به خانواده کسانی که عزیزانشان را در حادثه غمبار نفتکش سانچی از دست داده اند، تسلیت می گویم. تسلیت به ایران.

این گزارش در حال تکمیل است
سیام**6984**3070**خبرنگاران: امیر خانزاده و داود نخکوب نیاسر**انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

نظر شما