شناسهٔ خبر: 23563790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اقتصادی استانداری قزوین:

تشکیل صندوق کشمش به توسعه کشاورزی استان قزوین کمک می کند

قزوین- معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تشکیل صندوق کشمش در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کشت و افزایش تولید و حمایت جدی از کشاورزان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی آخرین وضعیت تشکیل صندوق کشمش استان به ریاست منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار روز یکشنبه در استانداری تشکیل شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه گفت: تشکیل صندوق کشمش یکی از مصوبات مهم سفر هیئت دولت به استان قزوین است که با هدف حمایت از توسعه بخش کشاورزی و کمک به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن صورت گرفته است.

وی بیان کرد: صندوق کشمش با ۵۱ درصد سهم واریزی از سوی تولیدکنندگان و ۴۹ درصد سهم دولت فعالیت های مقدماتی خود را آغاز کرده و بزودی با تشکیل مجمع، اعضاء هیئت مدیره صندوق تشکیل می شود.

حبیبی تصریح کرد: یارانه تخصیص داده شده از سوی دولت نیز به استان ابلاغ شده که به حساب این صندوق واریز می شود تا با تقویت توان مالی صندوق مشکل باغداران تاکستان مرتفع شود.

وی اضافه کرد: باید این صندوق در مدت یک ماه آینده برای حل مشکلات مردم و انگورکاران تشکیل شود و با ایجاد وحدت و انسجام لازم میان تاکداران
امیدواری باغداران تقویت شود.

در ادامه سیاوش طاهرخانی فرماندار تاکستان گفت: همزمان با واریز سهم دولت بزودی هیئت مدیره صندوق در استان انتخاب خواهد شد.

همچنین فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تشریح روند شکل گیری صندوق کشمش اظهارداشت: بمنظور تشکیل هیئت مدیره صندوق، در روزهای آینده سهم اعتباری دولت به حساب صندوق واریز خواهد شد.

نظر شما