شناسهٔ خبر: 23563374 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

قربانی: نزدیک شدن استقلال به صدر، دست پرسپولیس است

صاحب‌خبر -

قربانی درباره ترکیب دیروز تیم استقلال و تغییر کمی که در آن ایجاد شده بود با خبرورزشی حرف زد.

استقلال نسبت به دیدار با تراکتورسازی فقط دو تغییر در ترکیبش داشت؟
مگر باید چند تغییر داشته باشد؟ اگر تیم نتیجه بگیرد همین دو تغییر هم زیاد است. زمانی هست که تیم بد نتیجه می‌گیرد یا بازیکنی سوتی می‌دهد و در آن صورت مربی جریمه‌‌اش می‌کند و او را نیمکت‌نشین می‌کند یا وقتی هست که محرومیت یا مصدومیت دست مربی را می‌بندد.

دیروز استقلال فقط جپاروف را نداشت.
این از خصوصیت‌های خوب شفر است که زیاد تیمش را دستخوش تغییر نمی‌کند. استقلال ماه بعد در این روزها باید خودش را برای دیدار با الریان قطر آماده کند. این اتفاق می‌تواند استقلال را از این نظر هم برای آن مسابقات آماده کند. وقتی تیم ترکیب اصلی‌‌اش را بشناسد، می‌تواند با هماهنگی لازم راهی مسابقات آسیایی شود. ضمن اینکه در دور برگشت هم با اقتدار بیشتری به مصاف رقبایش می‌رود.

ترکیب دفاع چقدر می‌تواند تغییر داشته باشد؟
اتفاقاً تنها جایی که باید کمترین تغییر را داشته باشد خط دفاع است. فکر می‌کنم شفر هم به این خاطر دوباره منتظری را روی نیمکت برد و از روزبه چشمی در ترکیب تیمش استفاده کرد. حساس‌ترین پست هر تیم دفاع آن است. همان‌قدر که هماهنگی بین مدافعان سخت به دست می‌‌آید باید به همان سختی هم ترکیب‌شان را دستخوش تغییر کرد. روزبه چشمی با سیدمجید حسینی در ۹ بازی قبلی خیلی هماهنگ کار کرده بودند و برای همین شفر ریسک نکرد.

از دست رفتن امتیاز در دور برگشت چه تاوانی دارد؟
تاوان سنگینی دارد. دلیل آن هم مشخص است چون استقلال دیگر فرصتی برای جبران ندارد. الان می‌تواند بازی‌های باخته دور رفت را ببرد و خودش را در کورس نگه دارد ولی اگر ببازد دیگر باید قید جبرانش را هم بزند.

این تیم می‌تواند به صدر برسد؟
استقلال می‌تواند خودش را در روند رو به بالا حفظ کند. ضمناً استقلال به تنهایی نمی‌تواند به صدر برسد. هر زمان پرسپولیس بد بازی کند و نتیجه نگیرد استقلال می‌تواند به صدر برسد.

نظر شما