شناسهٔ خبر: 23562919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهبود معیشت مردم موجب افزایش امنیت می‌شود

R7720/P1357/S6,58/CT1

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان گفت: بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم موجب افزایش امنیت می‌شود.

صاحب‌خبر -

عزیزالله کناری‌زاده امروز در حاشیه نشست توجیهی اجرای آئین‌نامه کالاهای ملوانی در میناب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این شهرستان، با بیان این که وضعیت کنونی سواحل استان نامناسب و تهدید کننده است اظهار داشت: رونق در سواحل و زندگی ساکنان در سواحل به ویژه ملوانان می‌تواند وضع موجود را اصلاح کند.

وی طول سواحل هرمزگان را دو هزار و 240 کیلومتر ذکر کرد و گفت: علی‌رغم این که چندین گمرگ و بندر در سواحل استان فعال است ولی متاسفانه ساکنان منطقه تا به امروز از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را نبرده‌اند.

کناری‌زاده در ادامه با بیان این مطلب که طول سواحل هرمزگان سه برابر کل سواحل شمال کشور است، افزود: نوع برنامه‌ریزی‌ها اگر با نگاه کمک به ساحل‌نشینان باشد می‌توان در این حوزه به نتایج خوب و مطلوبی رسید.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان در ادامه به نقش بنادر تیاب، سیریک و جاسک در زمان‌های دور اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته کالاهایی از دوردست‌ترین نقاط دنیا و با شناورهای قدیمی  به این بنادر حمل می‌شد و در دکان‌های قدیمی و گلی به فروش می‌رسید و مردم از سراسر کشور به این مناطق می‌آمدند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به روند آئین نامه ملوانی جدید پرداخت و گفت: این آئین نامه بیش از دو سال در سطح ملی مطرح شد و در نهایت پس از رفع ایرادات تصویب شد.

وی اظهار داشت: در زمینه فعالیت ملوانان دیدگاه استانداری و مجموعه دستگاه‌های مربوط به مبارزه با قاچاق کالا، تسهیل مسیرها و پیشگیری از قاچاق است.

این مسئول افزود: اگر وضعیت معیشت و اقتصاد مردم مطلوب باشد به طور قطع امنیت نیز افزایش می‌یابد.

کناری‌زاده همچنین از ملوانان به عنوان سفیران جمهوری اسلامی نام برد و گفت: ملوانان علاوه بر تلاش در زمینه صادرات محصولات با کیفیت منطقه باید با رعایت ضوابط کالاهای با کیفیت را در چارچوب قوانین خریداری و وارد کشور کنند.

وی با بیان اینکه امید است گمرکات شرق استان زمینه اجرای مطلوب آئین نامه را در سطح ملی فراهم کنند، تاکید کرد: هرمزگانی‌ها به هیچ وجه قاچاقچی نیستند و اگر تاکنون مواردی وجود داشته به خاطر بسته بودن راه‌ها بوده است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری  هرمزگان در ادامه به تشریح شیوه خروج ملوانان از کشور و ورود کالا توسط آنان در آئین نامه پرداخت و گفت: بر اساس این آئین نامه هر ملوان در سال شش بار و هر بار تا سقف 10 میلیون تومان می‌تواند کالا وارد کند.

این مسئول اضافه کرد: خرید و فروش کالای ملوانی در سطح استان آزاد است  اما نمی‌توان آن را از استان خارج کرد.

کناری‌زاده خطاب به ملوانان گفت: توصیه ما این است که برای جلوگیری از ورود برخی دلال‌ها به این حوزه، کالاها را در منطقه خود عرضه کنند تا علاوه بر رونق گردشگری، سود حاصل از این فعالیت نصیب مردم منطقه شود.

وی همچنین از ملوانان خواست تا از طریق بازاریابی در زمینه صادرات محصولات منطقه در بازارهای کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس نیز تلاش بیشتری کنند.

کناری‌زاده اظهار داشت: هدف اساسی آئین نامه کالاهای ملوانی کمک به معیشت مرزنشینان و هدایت ملوانان برای تاجر محلی شدن است.

به گزارش تسنیم در نشست مذکور، که فرماندار شهرستان سیریک، معاون فرماندار جاسک و جمعی از ملوانان و لنج داران شرق هرمزگان حضور داشتند، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل گمرک شهیدباهنر، معاون دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از لنج‌داران دیدگاه های خود را در زمینه آئین نامه کالاهای ملوانی مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما