شناسهٔ خبر: 23562915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هیأت رئیسه مجلس امروز درباره وضع بازداشتی‌های حوادث اخیر تشکیل جلسه می‌دهد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از تشکيل جلسه امروز هيأت رئيسه مجلس درخصوص وضع بازداشتي‌هاي حوادث اخير خبر داد و گفت: بسياري از دانشجويان به ويژه دانشجويان دانشگاه تهران آزاد شده‌اند، اما شفاف‌سازي وضع بازداشتي ها ضروري است.

صاحب‌خبر -

هيأت رئيسه مجلس امروز درباره وضع بازداشتي‌هاي حوادث اخير تشکيل جلسه مي دهدبه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، علي مطهري امروز (يکشنبه 24 دي) در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه ترامپ پس از امضاي تحريم‌ها عليه ايران در بيانيه‌اي مبني بر اينکه "وضع دفاعي ايران" بايد مورد بازرسي قرار گيرد، افزود: ترامپ در رفتارهاي کلي‌اش با برجام به دنبال خسته کردن ايران است تا خود از برجام خارج شود, اما مسئولان هوشيارند و هيچ گاه متاثر از رفتارهاي ترامپ نخواهند شد. ايران بايد تا زماني که امريکا خود از برجام خارج نشده است، همچنان پايبند اين توافق بماند تا با مقاومت مردم در حوزه اقتصاد و سياست، ان‌شاءالله ترامپ هم به راه راست هدايت شود.

ترامپ مي‌خواهد فضاي بي‌اعتمادي به ايران را در دنيا حفظ کند
نماينده مردم تهران،ري،شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال که ماندن امريکا در برجام چه منفعتي دارد در حالي که ترامپ مدام از خارج شدن مي‌گويد، اما اين کار را نمي‌کند، توضيح داد: ترامپ مي‌خواهد فضاي بي‌اعتمادي به ايران را در دنيا حفظ کند تا سرمايه‌گذاران اقتصادي همچنان جرأت سرمايه‌گذاري در ايران را نداشته باشند، درواقع به دنيا علامت مي‌دهد که ايران فضاي امني براي سرمايه‌گذاري ندارد لذا از زمان استفاده مي‌کند.
وي ادامه داد: ايران بايد با هم‌پيمانان اروپايي همکاري دقيق‌تري داشته باشد؛ چراکه نوع رفتار اروپايي‌ها در اين شرايط مهم است در واقع اگر آنها کاملا به برجام پايبند باشند و در مقابل ترامپ بايستند او نمي‌تواند کاري کند.
مطهري درخصوص بازداشتي‌هاي اخير،گفت: به ما گفتند يک نفر در تهران و دو نفر در شهرستان‌ها خودکشي کرده اند و قرار شد درخصوص علت خودکشي‌ها گزارشي به مجلس ارائه شود که هنوز گزارشي به ما نرسيده است.

هيأت رئيسه مجلس امروز درخصوص بازداشتي‌هاي حوادث اخير تشکيل جلسه مي‌دهد
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص تشکيل کميته حقيقت‌ياب در مجلس، گفت: تعدادي از نمايندگان درخواست بازديد هيأتي از مجلس از بازداشتگاه‌ها را داشته‌اند و اما تشکيل کميته حقيقت ياب بستگي به نظر هيأت رئيسه دارد، البته امروز طي جلسه‌اي اين موضوع بررسي مي‌شود.
وي با تاکيد بر اينکه بسياري از دانشجويان به ويژه دانشجويان دانشگاه تهران آزاد شده‌اند، بر ضرورت شفاف‌سازي وضع بازداشتي ها و خودکشي‌ها تاکيد کرد و افزود: قوه قضاييه بايد اين مسائل را توضيح دهد؛ چراکه اطلاع‌رساني در اين خصوص ضعيف است، نمايندگان مجلس به مقامات مسئول در وزارت دادگستري و وزير به صورت فردي پيغام داده‌اند.

متاسفانه فرهنگ توضيح دادن در کشور نهادينه نشده است
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص اظهارنظر رئيس جمهور درباره برخي لقب‌هاي ناشايست به مردم، گفت: اصل حرف ايشان درست است؛اما اکنون زمان بيان اين مسائل نيست، چراکه به اين موضوع دامن مي‌زند حالا يک نفر اشتباهي کرده و کلمه‌اي را به کار برده است اما نبايد به آن دامن زد و تکرارش کرد.
وي درخصوص اينکه آيا از حوادث اخير مانند سال 88 گزارشي تهيه و در صحن علني قرائت خواهد کرد يا خير، گفت: حوادث اخير با سال 88 متفاوت است،اما بايد نخست هيأت بررسي در مجلس تشکيل شود، رفتار پليس و نيروهاي انتظامي به دليل تجربه بهتر از سال 88 بود.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص آمارهاي ضد و نقيض گفت: متاسفانه فرهنگ توضيح دادن در ايران نهادينه نشده است.

درخواست فراکسیون امید برای بازدید از اوین به جایی نرسید
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از بی‌نتیجه ماندن درخواست فراکسیون امید برای بازدید از اوین خبر داد و گفت: با مأمور شدن هیأتی از طرف هیأت رئیسه مجلس، با این موضوع همراهی خواهد شد.
علی مطهری درخصوص نحوه پیگیری وضع بازداشتی‌های حوادث اخیر ازجانب مجلس، افزود: فراکسیون امید درخواست بازدید از بازداشتگاه اوین را داشته اما ظاهرا این درخواست هنوز به جای نرسیده است، هرچند اگر هیأتی از طرف هیأت رئیسه مجلس مأمور شود، همراهی خواهند کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها را داشتند اما تشکیل هر کمیته ای در این خصوص بستگی به نظر هیأت رئیسه دارد، البته امروز طی جلسه‌ای این موضوع بررسی خواهد شد.

نظر شما