شناسهٔ خبر: 23562892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت وزیر نفت؛

زنگنه: خبر جان باختن خدمه نفتکش سانچی همچون آواری سنگین فرود آمد

تهران - ایرنا - ​وزیرنفت در پیامی با عرض تسلیت به خانواده‌های خدمه نفتکش «سانچی» نوشت: سرانجام پس از قریب هشت روز نگرانی و امید برای جان کارکنان خدوم نفتکش سانچی، متاسفانه خبر از دست دادن همه این عزیزان، همچون آواری سنگین فرود آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت نفت، در پیام بیژن زنگنه آمده است: با اندوه و تاثر فراوان، ضایعه دلخراش از دست‌دادن جمعی از دریانوردان عزیز شرکت ملی نفتکش را به خانواده‌های داغدار و همکاران ارجمندشان تسلیت عرض می‌کنم.
بی‌گمان درد و آلام خانواده‌های عزادار بزرگ‌تر از آن است که در وصف بگنجد و کلمات تسلی‌بخش دل‌‌‌‌های بی‌قرارشان باشد.
شرکت ملی نفتکش، چه آن زمان که به طور مستقیم زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران بود و چه آن هنگام که با اجرای سیاست خصوصی‌سازی از شرکت نفت منفک شد، همواره در سخت‌ترین شرایط کشور، منشا اثر و خدمات ارزشمند و فراموش‌ناشدنی بوده که جز با رشادت و دریادلی پرسنل غیور نفتکش‌ها جامه عمل نمی‌پوشید.
بار دیگر از جانب خود و صنعت نفت، این حادثه جانکاه را به خانواده‌های عزادار و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند بزرگ برای روح بلند آن عزیزان علو درجات و برای بازماندگان شکیبایی و اجر مسئلت می‌کنم.
به گزارش ایرنا، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت امروز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9186*2025
خبرنگار: هما همت خواه*ناشر: لیلا جودی

انتهای پیام /*

نظر شما