شناسهٔ خبر: 23562427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور نماینده رییس جمهوری در جمع خانواده های خدمه نفتکش سانچی

تهران - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری به عنوان نماینده حسن روحانی رییس جمهوری در جمع خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسینعلی امیری» عصر امروز یکشنبه با حضور در ساختمان شرکت ملی نفتکش، با خانواده های سرنشینان نفتکش سانچی گفت و گو کرد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری در جمع این خانواده ها گفت: ساعتی پیش از طرف رییس جمهوری ماموریت یافتم خدمت شما خانواده های گرامی که عزیزان خود را در این حادثه سخت و دلخراش از دست داده اید، حضور یابم و از طرف وی به شما تسلیت عرض کنم و به آن عزیزان ادای احترام کنم.
وی گفت: در لحظه وقوع این حادثه و صحبت با کارشناسان مشخص شد احتمال زنده ماندن سرنشینان این نفتکش تقریباً غیرممکن است؛ به ویژه 48 ساعت پس از وقوع حادثه که امید کارشناسان کمتر شد.
وی تاکید کرد: با این حال، رییس جمهوری در جلسه هیات دولت تاکید کرد تا زمانی که کمترین امید وجود دارد، از امکانات کشور و همچنین همکاری چین، ژاپن و سایر کشورها برای کمک و نجات سرنشینان کشتی استفاده شود.
معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین گفت: وزیر تعاون برای پیگیری این موضوع عازم چین شد و نیروهای ارتش نیز برای کمک روانه چین شدند؛ با وجود امید کمی که وجود داشت رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری پیوسته، پیگیر دریافت گزارش های این حادثه بودند.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود تلاش های انجام شده به نتیجه ای نرسیدیم و امروز کورسوی امیدی که وجود داشت نیز بسته شد.
امیری با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچگاه فداکاری های این عزیزان را فراموش نخواهد کرد، گفت: از طرف رییس جمهوری و هیات دولت، این موضوع را خدمت بازماندگان تسلیت می گویم.
وی افزود: کار در نفتکش خطر بالایی دارد اما عشق به وطن باعث شد تا این عزیزان، آگاهانه این کار را انتخاب کردند.
به گزارش ایرنا، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت امروز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **2022**9186*2025
خبرنگار: میثم طاهری** ناشر: لیلا جودی

انتهای پیام /*

نظر شما