شناسهٔ خبر: 23560825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

باشگاه اسپارتاک مسکو متهم به نژادپرستی شد باشگاه اسپارتاک مسکو متهم به نژادپرستی شد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه اسپارتاک مسکو متهم به نژادپرستی شد

حساب توییتری باشگاه ‌اسپارتاک مسکو ویدیو و پستی ارسال کرد که نشانه‌هایی از نژادپرستی در آن مشاهده می‌شود. گروه‌های ضد نژادپرستی این باشگاه را محکوم کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از Breaking news، حساب توییتر باشگاه ‌اسپارتاک مسکو ویدیویی منتشر کرد که در آن سه بازیکن سیاه پوست در حال‌ تمرین هستند. در پایین این ویدیو نوشته شده است: نگاه کنید چگونه شکلات‌ها در آفتاب آب می‌شوند. در کنار این جمله ایموجی‌های خنده و شکلات گذاشته شده‌اند. سه بازیکن حاضر در ویدیو برزیلی هستند.

گروه‌های ضد نژادپرستی در پاسخی به این ویدیو، اعلام کردند: منتشر شدن این ویدیو و این پست از سوی باشگاه ‌اسپارتاک مسکو نشان می‌دهد که قضاوت‌های نادرست درباره سیاه پوستان هم‌چنان در روسیه ادامه‌ دارد. هم‌چنین این اتفاق به ما اخطار می‌دهد که باید در کنار فوتبال تلاش کنیم تا نژادپرستی از هر نوع را در ورزش از بین ببریم.

یکی از مسوولان گروه‌های ضد نژادپرستی در اروپا معتقد است که پیام باشگاه ‌اسپارتاک مسکو مشکل‌ساز است، زیرا روسیه میزبان جام جهانی امسال است.

او در این باره در مصاحبه با BBC، گفت‌: نژادپرستی یکی از معضلات اساسی در روسیه است که امسال میزبان جام جهانی است. هم‌چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که در روسیه به اقلیت‌ها به چه شکلی نگاه می‌شود. این که یکی از باشگاه‌های بزرگ روسیه نژادپرستی را به این شکل ترویج دهد، درست نیست.

باشگاه ‌اسپارتاک مسکو بعد از مدتی این پست را از صحنه رسمی توییتر خود پاک کرد. پیش از این نیز مسائلی در رابطه با نژادپرستی در باشگاه ‌اسپارتاک مسکو اتفاق افتاده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما