شناسهٔ خبر: 23560268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسلیت روحانی به‌مناسبت درگذشت پرسنل نفتکش سانچی

R1011158/P1360/S1,13/CT12

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت تمامی خدمه و پرسنل کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین را به خانواده‌های داغدیده آنان تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت شهادت‌گونه تمامی خدمه و پرسنل کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین را به خانواده‌های داغدیده آنان تسلیت گفت و تأکید کرد: هم‌اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏‌های این عزیزان متمرکز باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی همچنین از همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارتخانه‌‏های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه خواست با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحة تأسف‏‌بار را به‌دقت بررسی کنند و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده‌های آسیب‏‌دیده به‏‌عمل آورند.

متن پیام رییس جمهور به این شرح است:

بسم‏ الله الرحمن الرحیم

انّا للّه و انّا الیه راجعون

وقوع سانحه ناگوار و دلخراش آتش‌سوزی برای کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت‌گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، قلوب آحاد ملت ایران را محزون کرد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به‌ویژه خانواده‌های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای آن جان‏باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

هم‌اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‏‌های این عزیزان متمرکز باشد، در عین حال از همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه می‌خواهم با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحه تأسف‏‌بار را به‌دقت بررسی کنند و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده‌های آسیب‏‌دیده به‏‌عمل آورند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/*

نظر شما