شناسهٔ خبر: 23557778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اختصاصی/ دلجویی از کشتی گیری که به دلیل اشتباهات، پهلوان نشد!

فدراسیون کشتی حرکت احمد میرزاپور را که پس از باختش مقابل حریف با وجود اشتباهات داوری در کنار جابر صادق زاده ایستاد را به عنوان حرکت برگزیده سال 96 معرفی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

رضا لایق در گفتگو با «ایران آنلاین» ادامه داد: جلسه ای در خصوص اتفاقات داوری فینال مسابقات کشتی پهلوانی با حضور رئیس فدراسیون، داوران و رئیس کمیسیون داوران (محمد ابراهیم امامی) برگزار شد و در این جلسه اشتباهات داوری محرز و در نتیجه جرایمی برای داوران در نظر گرفته شد و این نفرات محروم شدند.

او در پاسخ به این سوال که با محرز شدن اشتباهات داوری تکلیف پهلون کشور در سال 96 چه می شود؟ بیان داشت: بالاخره در کشتی این اتفاقات می افتد و با توجه به این موضوع که آیین نامه مسابقات پهلوانی کشور همسو با اتحادیه جهانی کشتی است نمی توانیم تصمیماتی خارج از آیین نامه مسابقات بگیریم چرا که در این صورت کشتی پهلوانی جهانی نخواهد شد.

دبیر فدراسیون کشتی گفت: نتیجه مسابقه تغییر نخواهد کرد اما فدراسیون حرکت احمد میرزاپور را که پس از باختش مقابل حریف با وجود این اشتباهات داوری در کنار جابر صادق زاده ایستاد را به عنوان حرکت برگزیده سال 96 معرفی خواهد کرد. کار میزاپور پس از پایان مسابقه کاملا به چشم آمد و حرکت او قابل تقدیر است و فدراسیون در جام تختی از میرزاپور تجلیل خواهد کرد. حقیقتا حرکت میرزاپور باارزش تر از تصاحب بازوبند بود.

لایق بیان کرد: کشتی پهلوانی با سایر کشتی ها تفاوت هایی دارد و ما به دنبال بهانه ای هستیم تا یک پهلوان داشته باشیم و هدف از برگزاری مسابقات پهلوانی معرفی چنین فردی است. مردم تشنه پهلوانی هستند و می خواهند شخصی را ببینند که صفات یک پهلوان را داشته باشد.

نظر شما