شناسهٔ خبر: 23556894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش آتش‌سوزي نفتکش ايراني به صحن مجلس ارائه مي‌شود

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: قبل از بازگشت نمايندگان اعزامي نبايد گمانه‌زني کرد و پس از ارائه گزارش نماينده کميسيون امنيت، گزارش را به صحن علني مجلس هم ارائه مي‌کنيم.

صاحب‌خبر -

­بروجردي: گزارش آتش‌سوزي نفتکش ايراني به صحن مجلس ارائه مي‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما، علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه علني امروز (يکشنبه 24 دي) مجلس شوري اسلامي با اشاره به اقدام اخير ترامپ در تعليق تحريم‌ها، اظهار داشت: ترامپ اگر از درک سياسي و بين‌المللي برخوردار باشد متوجه مي‌شود که برجام يک توافق رسمي بين‌المللي امضا شده توسط اعضاي دائم شوراي امنيت است که از پشتوانه قطعنامه شورا نيز برخوردار است.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه برجام در واقع محکم‌ترين سندي است که قابل خدشه نيست که حذف يا اضافه شود، ادامه داد: در واقع توهماتي است که اختصاص به ترامپ دارد و حتي مشاوران ترامپ هم به او توصيه کردند که خارج از نرم عمل نکند و به رغم تهديدها و رجزخواني‌ها ديديم که قرار شد امريکا از برجام خارج نشود و تعليق تحريم‌ها ادامه يابد.
نماينده مردم بروجرد در مجلس دهم شوراي اسلامي گفت: امريکا سعي مي‌کند با سوءاستفاده از نفوذي که در کشورهاي مختلف دنيا دارد تحريم‌هاي جديدي را به لحاظ حقيقي و حقوقي وضع کند که همه برخلاف مفاد برجام است، البته در جمهوري اسلامي ايران هم اين موضوع را به دقت رصد مي‌کنيم که هيات نظارت بر برجام اين مسئوليت را بر عهده دارد.
وي با تاکيد بر اينکه ترديدي نيست که هر اقدامي لازم باشد، جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌دهد افزود: زيرا برجام توافق انجام شده‌اي است که نه قابل مذاکره است، نه قابل تغيير و نه قابل اضافه کردن است.
بروجردي ادامه داد: در مورد مباحث موشکي هم که اظهاراتي را مطرح مي‌کنند، نه داخل برجام و نه خارج برجام اشاره شده بلکه بحث موشکي و توانمندي ما تنها سلاح بازدارنده در مقابل تهديدات دشمنان است و ما در اين زمينه از پشتوانه فتواي رهبري هم برخوردار هستيم و تنها وسيله‌ اي براي بازدارندگي است و بايد اين توانمندي را داشته باشيم.

آخرين پيگيري ها از نفتکش ايراني
بروجردي همچنين درباره آخرين پيگيري‌ها از نفتکش ايراني، اظهار داشت: برومندي نايب رئيس کميسيون امنيت ملي به همراه ربيعي مسئول پيگيري‌کننده اين مسأله در حال حاضر در شانگهاي حضور دارند، با مقامات چيني مذاکره کردند و بايد تا تکميل اطلاعات منتظر بمانيم.
وي گفت: با توجه به حجم گسترده حريق بر اساس گزارش‌هايي که وجود دارد 12 تا 13 کشتي آتشخوار به منطقه اعزام شده‌اند اما حجم آتش‌سوزي به حدي زياد است که به راحت قابل خاموش شدن نيست.
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: سفير کشورمان در پکن از روز اول پيگير موضوع بوده و تلاش‌هاي خود را انجام داده است، دولت و مجلس نيز نمايندگان را اعزام کردند اما نظر نهايي در مورد چگونگي وقوع اتفاق را بايد تا زمان بازگشت نمايندگان اعزامي منتظر ماند و گمانه‌زني نکرد و بعد از آن گزارش لازم را به صحن علني مجلس هم ارائه مي‌کنيم.

نظر شما