شناسهٔ خبر: 23556654 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

دریای چین سیاه شد؛ همه پرسنل سانچی جان باختند

تهران (پانا) - رئیس سازمان بنادر و دریانوردی فوت ۳۲ پرسنل نفتکش سانچی در آبهای چین را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، با بیان اینکه بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است، اظهار کرد: بر این اساس فوت ۲۹ پرسنل دیگر که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.

وی یادآور شد که پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.

 در تاریخ ۱۶ دی ماه یک نفتکش ایرانی با یک کشتی چینی، برخورد کرد که باعث حریق نفتکش ایرانی و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن(30 ایرانی و دو بنگلادشی) شد.

در این میان 12 تکاور ایرانی که به چین اعزام شده‌ بودند صبح امروز به نفتکش رسیدند تا عملیات امداد و تجسس در داخل نفتکش را انجام دهند.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

در هفته گذشته پیکر سه پرسنل پیدا شد و با توجه به اینکه انفجار صبح امروز در کشتی شدت گرفت امکان ورود تکاوران ایرانی که برای تجسس مفقودین به چین اعزام شده بودند به نفتکش فراهم نبود و اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که دو سوم سانچی غرق شده و سایر پرسنل آن نیز فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما