شناسهٔ خبر: 23556338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

سانچی غرق شد

به رغم آمادگی تیم 12نفره تکاوران نیروی دریایی ارتش برای ورود به کشتی سانچی متاسفانه به دلیل انفجار های پیاپی، این نفتکش غرق در دود و آتش شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز: به رغم آمادگی تیم 12نفره تکاوران نیروی دریایی ارتش برای ورود به کشتی سانچی متاسفانه به دلیل انفجار های پیاپی، این نفتکش غرق در دود و آتش شد و امکان نزدیک شدن به صفر رسیده و احتمال غرق شدن آن جدی شد.

در همین حال یک منبع مطلع در شرکت ملی نفتکش ایران خبر فوت تمامی خدمه نفتکش سانچی را تایید کرد. وی که در بندر شانگهای چین و در کمیته بحران حادثه نفتکش سانچی حضور دارد ضمن ابراز تاسف شدید تایید کرد: با انفجارهای گسترده امروز در نفتکش سانچی هیچ امیدی و امکانی برای زنده ماندن خدمه وجود ندارد.

بنا بر اعلام خبرگزاری ها، در حال حاضر به دلیل انفجارهای متعدد حجم شعله‌های نفت‌کش سانچی بسیار گسترده‌تر شده است طوری که دود و آتش اطراف نفت‌کش را گرفته است و اصلا نفت‌کش قابل مشاهده نیست. بنا بر اعلام تلوزیون چین ارتفاع آتش به بیش از ۱۰۰ متر می‌رسد و درجه حرارت از شب گذشته به ۳۵۰ درجه رسیده است. رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حجم دود و فوم در داخل کشتی بسیار زیاد است و احتمال غرق شدن کشتی وجود دارد. وی گفت: سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که درخواستی برای افزایش تجهیزات داشته‌اید؟ تأکید کرد: در حال حاضر تجهیزات به اندازه کافی موجود است ما درخواست فوم پاشی بیشتر هم داده بودیم اما فعلا اصلا امکان نزدیک شدن به سانچی وجود ندارد.
فرمانده چینی عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی سانچی احتمال نجات جان دریانوردان ایرانی حاضر در این نفتکش را بسیار ضعیف دانست، اما گفت: تمام تلاش‌ها برای ادامه عملیات امداد با جدیت پیگیری می‌شود.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد. هادی حق‌شناس اظهار داشت: خبری مبنی بر فوت 32 خدمه کشتی نفتکش را از منابع چینی شنیده‌ایم اما این خبر را باید مقامات کشورمان در چین تایید و اعلام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما