شناسهٔ خبر: 23556332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون خبر داد:

96 درصد باشگاه های سوارکاری کشور خصوصی هستند

قزوین-ایرنا-رییس فدراسیون سوارکاری با اشاره به وجود 400 باشگاه مربوط به این رشته در کشور،گفت: 96 درصد این باشگاه ها توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود خلیلی روز یکشنبه در مجمع انتخابی هیات سوارکاری استان قزوین افزود: چهار درصد باشگاه های سوارکاری کشور نیز توسط شهرداری ها و نیروهای مسلح مدیریت می شوند.
این مسئول ورزشی ادامه داد: حدود 30 هزار اسب ورزشی در کشور وجود دارد که بخش خصوصی بر روی آنها سرمایه گذاری کرده و نگهداریشان را عهده دار است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه یزد با 100 باشگاه و چهار هزار اسب رتبه اول کشور را از حیث برخورداری از باشگاه دارد،افزود: اگر اسب به صورت حرفه ای نگهداری شود حتما از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.
رییس فدراسیون سوارکاری همچنین گفت: توسعه زیرساخت ها و سخت افزارهای مورد نیاز این رشته متاسفانه همراه با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش نرفته چون عموما کارتوسعه زیرساخت ها برعهده دولت ها است.
وی افزود: متاسفانه میزان بهره مندی بیشتر استان ها از زیرساخت های این رشته برای عموم صفر است چرا که سایر ورزش ها از استادیوم و تجهیزات عمومی بهره مند هستند اما متاسفانه برای سوارکاری چنین امکاناتی وجود ندارد.
رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: از مسئولان ورزشی کشور و استان ها درخواست داریم به میزان سایر ورزش ها به رشته سوارکاری نیز توجه کنند و برای توسعه پیست ها و میدان های این رشته پرطرفدار و سایر تجهیزات مورد نیاز آن اقدام کنند.
خلیلی افزود: طی سال های اخیر اتفاقات خوبی در استان ها از حیث توسعه این رشته اتفاق افتاده و امیدواریم شاهد توسعه این رشته در استان قزوین نیز باشیم.
رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: کفه تعداد ورزشکاران این رشته به سمت آقایان می چربد و امیدواریم فعالیت بانوان نیز در این رشته ارتقا یابد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید تلاش کنیم ذهنیت بد گران و پرهزینه بودن سوارکاری در اذهان پاک شود و باشگاه های پونی کلاب که با هزینه های بسیار کمتر اداره می شوند را توسعه دهیم.
خلیلی افزود: سوارکاری از آن مرفهین نیست و تنها رشته ای است که موجب ایجاد اشتغال می شود.
وی اظهار کرد: شفافیت مالی و ارتقای وضعیت این رشته از اهداف ماست که بدون کمک مسئولان محقق نمی شود.
رییس فدراسیون سوارکاری همچنین گفت: حضور سوارکاران ایرانی در بازیهای آسیایی جاکارتا و حتی المپیک نیز در دستور کار فدراسیون قرار دارد.
در ادامه این نشست، حسین احسانی فاخر با کسب حداکثر آرا به مدت چهار سال به عنوان ریاست هیات سوارکاری استان قزوین انتخاب شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما