شناسهٔ خبر: 23555976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فضای دانشگاه‌ها باید اسلامی و ارزشی باشد

خبرگزاری صداوسیما

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت: فضای دانشگاه‌ها باید اسلامی و ارزشی باشد و خروجی آن‌ها بچه مسلمان باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، آیت الله "مصطفی علما" امروز در نشست با رئیس جدید فضای دانشگاه‌ها باید اسلامی و ارزشی باشدو جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه، اظهار داشت: امروز دغدغه نظام و اکثر خانواده‌ها اینست که فضای دانشگاه‌ها فضایی ارزشی و اسلامی باشد که جوانان ما را حفظ کنند.
وی افزود: جوانان بزرگترین سرمایه‌های این کشور هستند و قطعا نفت و گاز نیز بواسطه مدیریت صحیح نیرو‌های متخصص و متعهد است که می‌تواند سرمایه محسوب شود.
امام جمعه کرمانشاه گفت: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی دانشگاه‌ها را بمدت یکسال تعطیل کردند و این کار برای این بود که دانشگاهی با فضایی جدید یعنی اسلامی و ارزشی دوباره راه اندازی شود که جوانانی با علم و ایمان تربیت کنند.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: دانشگاه همواره مورد توجه بزرگانی، چون شهید مطهری، مفتح و ... بوده است که دغدغه اصلی همه آن‌ها نیز تدریس علم و تقویت ایمان در کنار هم بوده است.
همچنین رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: همه مردم و خصوصا مسئولان باید بدانند که مدیون خون شهدا هستند و باید طوری خدمت کنند که که شرمنده شهدا نشوند.
محمد رضا حبیبی افزود: این کشور یک کشور انقلابی و جهادی است و فضای دانشگاه‌ها نیز باید انقلابی و ارزشی باشد و مسئولان نیز باید در این مسیر حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها سه وظیفه اصلی آموزش، پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارند که متاسفانه در بحث پژوهش دانشگاه‌ها دچار هرزگردی شده اند.
رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه گفت: مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری بحث اقتصاد کشور و معیشت مردم است و پژوهش دانشگاه‌ها باید در اختیار اقتصاد کشور قرار بگیرد و آن را به یک اقتصاد دانش بنیان مد نظر رهبر معظم تبدیل کرد.
همچنین رییس سابق دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه اظهار داشت: یک سوم جمعیت دانشجویی استان در اختیار دانشگاه آزاد است که با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر می‌توان گفت: مجموعه‌ای گسترده به مانند یک شهر اداره می‌شود.
نوذر قنبری گفت: این دانشگاه با چنین وسعتی در سال‌های گذشته همواره با اتحاد و همدلی حرکت کرده است و هیچگاه وارد مسایل حاشیه‌ای نشده است.

نظر شما