شناسهٔ خبر: 23555886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به جلسه ستاد بحران چین برای نجات نفتکش سانچی:

برومندی: نگرانی عمیق از غرق شدن کشتی با ادامه آتش سوزی وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نگرانی عمیقی از غرق شدن کشتی با ادامه آتش سوزی وجود دارد، گفت: به دلیل توقف عملیات نجات نفتکش سانچی از شب گذشته، حجم آتش نسبت به روزهای قبل بسیار بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد مهدی برومندی که همراه ربیعی برای پیگیری روند نجات نفتکش سانچی به چین رفته است در توضیحاتی از جلسات برگزار شده، گفت: علاوه بر بالابودن دما وجود گازهای سمی حاصل از سوختن مواد عملیات نجات را با مشکل مواجه کرده است. شب گذشته در اتاق بحران چین با عالی‌ترین مقامات و فرماندهی عملیات نشست مشترک داشتیم که در آن تاکید شد دیشب هم کشتی‌های چینی و آتش‌بال‌های چینی و ژاپنی کمک کنند و نسبت به خنک کردن بدنه کشتی اقدام کنند تا فوم لازم برای پاشیدن در روز فراهم شود.

وی افزود: البته چینی‌ها براساس نظرات کارشناسان‌شان معتقدند که امکان انجام عملیات در شب فراهم نست و ریختن آب بر روی آتش با توجه به بار کشتی ممکن است منجر به انفجار و منهدم شدن کشتی شود در اینباره دلایل فنی را مطرح کردند.

برومندی با بیان اینکه چینی ها اساسا عملیات نجات را متوقف می کنند و کار را در طول روز انجام می دهند گفت: گروه ژاپنی و چینی از هشت صبح کار را شروع کردند که براساس گزارش ارائه شده حدود 300 تن فوم را آماده کرده که بخشی از آن به نزدیک کشتی رسیده و باید شرایط فراهم شود که توسط  چهار آتش بال و کشتی که آنجا است، روی کشتی پاشیده شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در کمک رسانی وجود دارد گفت: در چند روز اخیر حتی موج آب اطراف کشتی به سه الی چهار متر رسیده است که تمامی این شرایط گاهی عملیات را متوقف می کند و باعث می شود که نتوانند عملیات را به آن شکل ممکن انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: با توجه به اینکه عملیات را در شب گذشته متوقف کردند و کار را از صبح انجام دادند باعث شد که روند آتش سوزی ادامه پیدا کند و امروز با حجم بسیار بالایی از آتش نسبت به روزهای قبل مواجه هستیم. امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند تا بتوانیم کار را انجام دهیم.

برومندی در پایان گفت: نگرانی عمیق دیگر آن است که در ادامه آتش سوزی شرایط به سمتی نرود که کشتی غرق شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما