شناسهٔ خبر: 23554970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کشتی سانچی به طور کامل غرق شد / تایید فوت همه پرسنل +ویدئو کشتی سانچی به طور کامل غرق شد / تایید فوت همه پرسنل +ویدئو

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوری/ کشتی سانچی در حال غرق شدن است

بر اساس گزارش ها از چین، کشتی سانچی در حال غرق شدن است.

به گزارش انتخاب، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی - که برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی به چین سفر کرده است، در مورد آخرین وضعیت سانچی گفت: صبح امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.

وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو سوم کشتی کاملا غرق شده و فقط یک‌سوم آن روی آب باقی مانده است. سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است.

به گفته او، امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

شدت سوختگی از پیکر دو خدمه نفت کش ایرانی تنها استخوان به جا گذاشته است.

در فیلمی که از اتاق فرمان نجات خدمه نفتکش ایرانی منتشر شده است؛ صدای فردی که به نظر ربیعی مسئول کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی و خدمه است به گوش می رسد که می گوید: بگویید آن دو جنازه هم از شدت سوختگی استخوان بوده اند.

فوت همه پرسنل "سانچی" تایید شد

محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس گزارش ساعت ۱۵ (به وقت چین) تیم جستجوی بندر شانگهای چین، دو سوم سانچی غرق شده است، براین اساس فوت ۲۹ پرسنل که احتمالا در نفتکش بودند، تایید می‌شود.

پیکر سه پرسنل این نفتکش طی روزهای اخیر پیدا شد که به بندر شانگهای منتقل شده است.

 

پیش از این نیز سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی گفته بود: در شرایط فعلی، به حدی شدت آتش و دود زیاد است که کشتی های امدادی مجبور شده اند کنار بکشند.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script type="text/javascript" src="http://www.entekhab.ir/fa/news/play/embed/388207/350813?width=400&height=300"></script></div>

محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی که هم اکنون در چین حضور دارد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، درباره آخرین وضعیت نفتکش سانچی، پس از فوران دوباره آتش (که امروز رخ داد) درباره سرنوشت سرنشینان مفقود شده نفتکش نیز بیان داشت: با توجه به شرایط رخ داده، احتمال نجات آنها بسیار کاهش یافته است.

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش سانچی درباره علت اصلی انفجار و فوران دوباره آتش از صبح امروز، گفت: علت اصل مشخص نیست، اما اکنون همه نفتکش را آتش و دود فرا گرفته و چیزی مشخص نیست به طوری که همه بخش های نفتکش 274 متری در حال سوختن است که با توجه به وضعیت فعلی، خطر غرق شدن نفتکش سانچی وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، باید منتظر ماند تا شرایط نفتکش به حدی برسد که کشتی های امدادی بتوانند به آن نزدیک شوند.

به گزارش ایرنا، با توجه به مهار نسبی آتش و کاهش دمای نفتکش سانچی، قرار بود گروه های امداد و نجات ایرانی، برای نجات و تعیین تکلیف 29 سرنشین باقی مانده صبح امروز وارد نفتکش شوند، اما انفجار و فوران دوباره آتش، همه معادلات را به هم ریخت به طوری که شعله های آتش، اجازه نزدیک شدن از فاصله یک هزار متری را نمی دهند.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد که از 32 نفر سرنشین آن تاکنون پیکر سه نفر پیدا شده اما از سرنوشت 29 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

موتورخانه نفتکش حدود 15 متر در زیر آب قرار دارد، بنابراین شرایط مناسبی را برای استقرار سرنشینان نفتکش داراست.

پیش از این گفته شده بود، در صورتی که سرنشینان در موتورخانه نفتکش که در زیر آب قرار گرفته، مستقر شده باشند، احتمال زنده بودنشان وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما