شناسهٔ خبر: 23554386 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نرم‌افزار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد آروین رونمائی شد

نرم‌افزار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد آروین در راستای احترام به نیاز مخاطبان، در اولین گردهمایی سالانه کاربران آروین رونمایی و در کنار سیستم جامع مالی و اداری تعهدی به بازار عرضه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بازار ایسنا، فرشید آریاشکوه رییس هیات‌مدیره شرکت آروین رایان سیستم در این باره گفت: این نرم‌افزار به عنوان یکی از زیرسیستم‌های نرم‌افزارِ جامعِ مالی و اداریِ تعهدی آروین مطابق با خروجی‌های مورد نیازِ اعلام شده سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه شد که از ابتدای سال ۹۷ در همه دستگاه‌های اجراییِ طرفِ قرارداد به صورت رایگان به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین سیستم جامع تعهدی آروین با این محصولِ جدید به عنوان یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای مالی و اداری تعهدی در سطح کشور، شامل زیرسیستم‌های دفترداری، تنظیم حساب، اعتبارات، کنترل بودجه، رسیدگی، دریافت و پرداخت، سپرده و تضمینات، امور قراردادها، انبار و اموال، کارگزینی و حقوق و دستمزد است که همه نیازهای هر دستگاه اجرایی را به بهترین نحو و به صورت یکپارچه پوشش می‌دهد.

آریا شکوه افزود: همزمان از نرم‌افزار کارگزینی تحت وب آروین نیز رونمایی شد و در بهار سال ۹۷ نیز از اپلیکیشن جدید و شگفت‌انگیزِ آروین در بستر موبایل رونمایی می‌شود که در فرصت مناسب، اطلاعات این اپلیکیشن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر مشخصات و خصوصیت‌های نرم‌افزارهای مالی و همچنین اجرای کامل حسابداری تعهدی در دولت به طور اکید در دستور کار شرکت آروین رایان سیستم قرار دارد.

رییس هیات‌مدیره شرکت آروین رایان سیستم افزود: تعداد قابل توجهی از امکانات و گزارشات مورد نیاز اداری که در بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور به طور مستقیم به آنها اشاره شده، در این نرم‌افزار گنجانده شده و قطعا طی سال ۹۷ همگام با قوانین جدید به‌روز می‌شود.

آریا شکوه گفت: این شرکت همه مجوزها و گواهینامه‌های لازم از جمله گواهی رتبه‌بندی شرکت‌های انفورماتیک، تاییدیه ثبت نرم‌افزار و مجوز دیوان محاسبات در خصوص طرح ملی سامانه نظارت الکترونیکی (سنا) را اخذ کرده است.

به گفته وی، این شرکت گواهی سلامت نرم‌افزار پیرو قانون نظام سلامت اداری و مجوز نرم‌افزار اموال از وزارت امور اقتصادی و دارائی را نیز اخذ کرده که مورد تأئید تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های ذیربط است.

شرکت آروین رایان سیستم از سال ۱۳۶۹ تحت عنوان موسسه آروین فعالیت خود را در حوزه حسابرسی آغاز کرد و از سال ۱۳۸۲ فعالیت‌هایش را در حوزه تولید نرم‌افزارهای اداری و مالی گسترش داده است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اعلام اینکه ایجاد شغل برای قشرهای جوان، متخصص و تحصیل کرده از اهداف مهم شرکت آروین رایان سیستم است، گفت: با بهره‌گیری از توان و دانش داخلی، مکانیزه کردن سیستم‌های اداری در دستگاه‌های اجرایی در اولویت این شرکت است.

وی افزود: توسعه، گسترش و فراگیری نرم‌افزارهای مالی و اداری باید در خدمت کارکنان قرار گیرد، نه پرسنلِ ادارات در اختیار سامانه‌ها، به نوعی که کارکنان ادارات به امور تخصصی خود بپردازند و سایر کارهای آنها را نرم‌افزار انجام دهد.    

آریا شکوه، حذف کامل بروکراسی اداری با بهره‌مندی از سامانه‌ها و پورتال‌های این شرکت را در آینده‌ای نه چندان دور میسر دانست و تصریح‌کرد: علاوه بر این، گام موثری در راستای به حداقل رسیدن خطاهای انسانی و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت در کشور برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۲۰ دستگاه دولتی شامل نهادها و سازمان و شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها همکاری خود را با شرکت آروین رایان سیستم گسترش داده‌اند، گفت: تاکنون یک هزار و ۸۵۲ پیشنهاد در خصوص به‌روزرسانی نرم‌افزارها از سازمان‌های مختلف دریافت و نسبت به تکمیل سامانه‌های نرم‌افزاری مطابق با درخواست‌های ارسالی، اقدامات لازم به عمل آمده و در اختیار آنان قرار داده شده که موجبات رضایت مخاطبان را نیز فراهم آورده است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، تداوم ارائه آموزش‌های مورد نیاز و همچنین در اختیار قراردادن این آموزش‌ها به صورت رایگان و پشتیبانی سریع و به موقع را از سیاست‌ها و رسالت‌های مهم شرکت آروین رایان سیستم دانست.

وی گفت: همگام بودن با اهداف کاربران و امتداد همکاری با آنان مایه مباهات و ارائه راهکارها، آموزش‌ها و خدمات تا پایان راه و رسیدن به هدف، هدیه آورین به مشتریان است.

وی با اشاره به اینکه، ارائه خدمات مناسب پشتیبانی و در لحظه، مهمترین هدف تیم آروین می‌باشد، افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سال جاری ۹۶.۱ درصد کاربران آروین رایان سیستم رضایتمندی خود را از این شرکت اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما