شناسهٔ خبر: 23554356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرماندار قصرشیرین:

170 تخته چادر در روستاهای بخش مرزی سومار توزیع شد

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از توزیع 170 تخته چادر در بین اهالی 9 روستای زلزله زده بخش مرزی سومار برای اسکان موقت آن ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

نعمت الله نازپرورده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر زلزله 5 و 6 دهم ریشتری روز پنجشنبه هفته گذشته و پس لرزه های ناشی از آن که در بخش مرزی سومار از توابع این شهرستان رخ داد، تعدادی از واحدهای اداری و مسکونی روستایی دچار خسارت شد.
وی اظهار کرد: بنیاد مسکن تهران به عنوان معین بازسازی شهرستان قصرشیرین در حال برآورد دقیق میزان خسارت های وارده به ساختمان های عمومی و شخصی است.
وی از توزیع آب معدنی، بسته های مواد غذایی و نفت رایگان بین روستاییان زلزله زده بخش مرزی سومار خبر داد و گفت: گروه های درمانی به بخش مرزی سومار اعزام شدند و چندین تن از اهالی که در اثر ترس ناشی از وقوع زلزله به صورت جزیی مصدوم بودند را به صورت سرپایی مداوا کردند.
معاون فرماندار قصرشیرین از تجهیز مراکز درمانی و آماده باش دستگاه های امدادی در این شهرستان خبر داد و گفت که اعضای ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا در صورت نیاز، خدمات رسانی به زلزله زدگان را انجام دهند.
وی همچنین از نصب دستگاه لرزه نگار در محل بخشداری سومار خبر داد.
در پی وقوع پس زلزله های 21 آبان تاکنون شمار زیادی از مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از ترس، در چادرهای اسکان موقت در معابر و خیابان ها و بوستان ها حضور پیدا کرده اند.
در پی وقوع زلزله 5 و 6 دهم ریشتری در بخش مرزی سومار 13 تن در گیلانغرب مصدوم شدند .
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 2 بخش مرکزی و سومار - نفت شهر، در مجموع 27 هزار تن جمعیت دارد.
بخش سومار هم اکنون دارای 9 روستا با 150 خانوار جمعیت است.
از ساعت 10 و 29 دقیقه صبح روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون بیش از220 پس لرزه در منطقه مرزی سومار قصرشیرین به وقوع پیوست که بزرگترین آن 5.6 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد، باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما