شناسهٔ خبر: 23554320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سیاست‌های سختگیرانه ترامپ درباره پناهجویان منجر به استعفای یک دیپلمات دیگر شد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور پناهندگان و مهاجرت اعلام کرد تا هفته آینده از مقام خود استعفا خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک دیپلمات آمریکایی مسئول امور پناهندگان ظرف چند روز آینده قصد استعفا دارد. وی سومین مقام ارشد رسمی آمریکا در امور پناهندگان است که در هفته های اخیر از مقام خود استعفا می دهد.

سیمون هنشا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جمعیت، پناهندگان و مهاجرت از طریق ایمیل به همکارانش در بخش پناهندگان اعلام کرده است که وی این اداره را تا پایان هفته بعد ترک می کند. این ایمیل توسط رویترز مشاهده شده است.

با این حال، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که استعفای هنشا یک استعفای معمولی است و ربطی به سیاست های دونالد ترامپ درباره مهاجرت ندارد.

هنشا در گفتگو با رویترز گفت که مسئولیت وی در اداره جمعیت، پناهندگان و مهاجرت طولانی ترین مسئولیتی بوده که طی 33 سال خدمت به عنوان کارمند وزارت خارجه برعهده داشته است.

وی اضافه کرد: احساس می کنم که زمان کافی را در این اداره صرف کرده ام. پیش از این عادت داشتم که هر دو یا سه سال کار خود را تغییر دهم.

هنشا قبل از انتصاب به عنوان معاون وزارت خارجه در امور جمعیت، پناهندگان و مهاجرت در ابتدای روی کار آمدن ترامپ، از سال 2013  قائم مقام اصلی معاون وزیر خارجه بود.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه، از 22 ژانویه کارول کونئل، معاون وزارت خارجه در امور آفریقا سرپرستی این اداره را برعهده خواهد گرفت.

در ایمیلی که روز شنبه توسط هنشا به همکارانش ارسال شد، آمده است: در دنیایی که تعداد پناهندگان و افراد آواره در حال افزایش است، فکر می کنم همه ما باید به تعداد بیشتری از این افراد کمک کنیم.

هنشا آخرین مقام ارشد آمریکا در امور پناهندگان است که به خاطر تصمیمات دولت ترامپ در تغییر سیاست های مربوط به پذیرش پناهجویان از مقام خود استعفا داده یا کنار گذاشته می شود.

دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدنش در سال گذشته، تعداد پناهندگانی که مجوز ورود به این کشور را داشتند کاهش داد، برنامه مربوط به پناهجویان را به طور کامل برای چهار ماه متوقف کرد، الزامات بازرسی سختگیرانه تری را تعیین و مذاکرات بر سر پیمان داوطلبانه درباره مهاجرت جهانی را رها کرد.

در ابتدای این ماه، باربارا استراک، رئیس امور پناهندگان در خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا نیز اعلام کرد که وی در ماه ژانویه خود را بازنشسته خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما