شناسهٔ خبر: 23554073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد

اختصاص هزار میلیارد تومان جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، گفت: بر اساس این مصوبه، دولت برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان حدود هزار میلیارد تومان را اختصاص می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری صبح امروز خود با بیان این مطلب، گفت: بر اساس آنچه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، دولت برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که کمتر از ۲۰ میلیون ریال دریافتی داشته‌اند، حدود هزار میلیارد تومان را اختصاص داده است.

وی همچنین افزود: به دستگاه‌های اجرایی هم برای بازخرید مازاد کارکنان رسمی و غیررسمی و پرداخت پاداش پایان خدمت به افرادی که بر اساس قانون بازخرید یا بازنشسته می‌شوند، ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق مجلس همچنین با اشاره به مصوبات این کمیسیون در مورد هلال‌احمر و وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به هلال‌احمر اختصاص داده شده که ۴۰ درصد برای خرید بالگردها و تجهیزات امدادی و باقیمانده اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی نیز برای بازسازی و نوسازی احداث پایگاه امداد و نجات و انبارهای اضطراری است.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۷۰ میلیارد تومان به هلال‌احمر برای قانون جامع حدنگاری که به درآمد اختصاصی هلال‌احمر اضافه شده است، ضمن اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان نیز به وزارت بهداشت برای سازمان اورژانس کشور و نیز هزار میلیارد تومان برای پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده شده است.

یوسف‌نژاد اظهار کرد: ۱۰۰میلیارد تومان برای پیشگیری‌ها و بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای واکسن آنفلوانزای طیور اختصاص داده شده است.

وی همچنین با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری که در تبصره ۱۲ لایحه بودجه مشخص شده، گفت: ‌یکی از مصوبات این بوده که افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر اعم از هیات علمی‌ها، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به نحوی که تفاوت تطبیق ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و اعضای هیات علمی و قضات را به گونه‌ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی به میزان ۱۰ درصد باشد و حداکثر هم میزان افزایش ۱۸ درصد خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که ماهانه بیش از ۵۰ میلیون ریال باشد و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شورای شهر مراکز استان‌ها در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد و هرگونه افزایش حقوق و مزایای فوق‌العاده‌ها و کمک هزینه‌ها و ایجاد کمک هزینه جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب شده و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات خواهند بود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق همچنین بیان کرد: حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که پس از اجرای این حکم از ۵۰ میلیون ریال تجاوز کند در سقف ۵۰ میلیون ریال ثابت باقی می‌ماند.

یوسف‌نژاد در پایان با اشاره به موارد مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: این موارد شامل مقامات، روسای سه قوه، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و موسسات اعتباری، شرکت‌های بیمه دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها، موسسات عمومی و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، بنیادها و نهادهایی که زیر نظر ولی فقیه اداره می‌شود، صداوسیما، ستادهای اجرایی و قرارگاه سازندگی، وزرا، استانداران، سفرا، معاونین وزرا و معاونین رییس‌جمهور می‌باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما