شناسهٔ خبر: 23553900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

ضعف "تبلیغات" مسئله جدی حوزه گردشگری کرمانشاه است

نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ضعف تبلیغات را یکی از مشکلات جدی حوزه گردشگری استان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلیل بالایی در نشست با متقاصیان تاسیس اقامتگاه بوم گردی در استان، یکی از مشکلات جدی حوزه گردشگری کرمانشاه را ضعف تبلیغات دانست و اظهارکرد: از آنجایی که استان خود را خوب نشناخته ایم، خوب آن را معرفی نکرده ایم. به واقع ضعف تبلیغات مسئله جدی حوزه گردشگری استان است .

وی در خصوص توسعه گردشگری روستایی و اقامتگاه های بوم گردی نیز گفت: مهمترین موضوع در گردشگری روستایی و عشایری، نیروی انسانی علاقمند و متعهدی است که می خواهد وارد این کار شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به 72 مورد تقاضای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در 44 روستای استان، گفت: از این تعداد 35 متقاضی از 22 روستا توانسته‌اند مجوز اولیه خود را دریافت کنند و 20 متقاضی از 12 روستا نیز موافقت اصولی گرفته‌اند .

وی تصریح کرد: تا روز گذشته (شنبه) چهار اقامتگاه بوم گردی در استان فعال بود که با راه اندازی دو اقامتگاه دیگر این تعداد به شش اقامتگاه افزایش یافت .  

بالایی با بیان اینکه گردشگری روستایی و عشایری یکی از ظرفیت های اولویت دار استان است، عنوان کرد: آنچه که در این زمینه باعث تفاوت استان کرمانشاه با دیگر استان های کشور می شود، زندگی مردم محلی، آئین ها و ظرفیت تاریخی ما است که می تواند گردشگران را جذب کند .  

وی بر لزوم تشریح و آموزش بوم گردی واقعی به دارندگان این اقامتگاه ها تاکید کرد و گفت: باید از تجربیات سایر استان ها نیز استفاده شود، زیرا داشتن یک تجربه موفق در این حوزه بسیار مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: دارندگان اقامتگاه های بوم گردی سعی کنند با آداب و رسوم محلی از گردشگران پذیرایی کنند و  مزیت های  روستای خود مانند آداب و رسوم، آئین ها، نوع پوشش محلی و...  را معرفی کنند.

وی اضافه کرد: در اقامتگاه های بوم گردی باید صنایع دستی روستا عرضه شود تا گردشگر یک یادگاری از آن روستا با خود سوغات ببرد. 

بالایی از اختصاص 10 درصد از کل منابع ملی از محل صندوق توسعه روستایی به توسعه گردشگری در روستاها خبر داد.

به گفته این مسئول رقم اختصاص یافته برای استان کرمانشاه حدود 60 تا 70 میلیارد تومان خواهد بود که از طریق تسهیلات با سود 4 یا 6 درصد به روستائیان پرداخت می شود.  

وی خواستار تعامل بیشتر دارندگان این اقامتگاه ها با راهنمایان و تورهای گردشگری شد و یادآورشد: تلاش خواهیم کرد که تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان را برای نوروز 97 افزایش دهیم.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما