شناسهٔ خبر: 23553755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:

فضای دانشگاه‌ها باید اسلامی و ارزشی باشد

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: فضای دانشگاه ها باید اسلامی و ارزشی بوده و خروجی آنها باید بچه مسلمان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله مصطفی علما امروز یکشنبه در نشست با رئیس جدید و جمعی از مسئولین  دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه، اظهار داشت: امروز دغدغه نظام و اکثر خانواده ها این است که فضای دانشگاه ها فضایی ارزشی و اسلامی باشد که جوانان  ما را حفظ کنند.

وی افزود: جوانان بزرگترین سرمایه های این کشور هستند و قطعا نفت و گاز نیز بواسطه مدیریت صحیح نیروهای  متخصص و متعهد است که می تواند سرمایه محسوب شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی  و تشکیل حکومت اسلامی  دانشگاه ها را بمدت یکسال تعطیل کردند و این کار برای این بود که دانشگاهی با فضایی جدید یعنی اسلامی و ارزشی  دوباره راه اندازی کرده که جوانانی با علم و ایمان تربیت کنند.

وی گفت: دانشگاه  همواره مورد توجه بزرگانی چون شهید مطهری، مفتح  و ... نیز بود و دغدغه اصلی همه آنها نیز  تدریس علم و تقویت ایمان در کنار هم بوده است.

همچنین رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، گفت: همه مردم و خصوصا مسئولین باید بدانند که مدیون خون شهدا هستند و باید طوری خدمت کنند که  که  شرمنده  شهدا نشوند.

محمد رضا حبیبی افزود: این کشور یک کشور انقلابی و جهادی است و  فضای دانشگاه ها نیز باید انقلابی و ارزشی باشد  و مسئولین  نیز باید در مسیر حرکت کنند.

وی افزود: دانشگاه ها سه وظیفه اصلی آموزش، پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارند که متاسفانه در بحث پژوهش دانشگاهها دچار هرزگردی شده اند.

این مسئول ادامه داد: مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری بحث اقتصاد کشور و معیشت مردم است و پژوهش  دانشگاه ها باید در اختیار اقتصاد کشور قرار بگیرند و آن را به یک اقتصاد دانش بنیان مد نظر رهبر معظم تبدیل کنند.

همچنین رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه، اظهار داشت: یک سوم جمعیت دانشجویی استان در اختیار دانشگاه آزاد است که با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر  می توان گفت مجموعه ای گسترده به مانند یک شهر اداره می شود.

نوذر قنبری اظهار داشت: در این دانشگاه با چنین وسعتی  در سالهای گذشته همواره با اتحاد و همدلی حرکت کرده است و هیچگاه وارد مسائل حاشیه ای نشده است.

نظر شما