شناسهٔ خبر: 23553405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس کل دادگستری فارس:

تحریم های آمریکا بیانگر عصبانیت دولتمردان این کشور است

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی افزود: تحریم های آمریکا و کشورهای غربی نه تنها ما را تضعیف نکرده بلکه در برابر استکبار تقویت کرده است.

وی بیان کرد: این اقدام آمریکا به دلیل عصبانیت آنها از شکست خوردن در موضوع حمایت از همپیمانشان برای برهم زدن ثبات در ایران است.

این مقام قضایی ادامه داد: سردمداران ناپخته آمریکا با این اقدام خود نشان دادند که اصول اولیه قوانین بین الملل را نمی شناسند.

القاصی، با محکوم کردن تحریم شخصیت های برجسته ایران به بهانه های واهی، اظهار داشت: این اقدام نمایانگر عصبانیت استکبار از اقدام قاطعانه مسئولان نظام به ویژه مواضع سخت و قاطعانه رئیس قوه قضاییه در برابر نقض مکرر حقوق بشر توسط آمریکا در نقاط مختلف دنیاست.

او گفت: این اقدام خارج از عرف آمریکا نشانه استیصال آنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

القاصی افزود: مدعیان حقوق بشر، خود ناقض حقوق بشر در سراسر جهان هستند و رهبر معظم انقلاب نیز با بینش والای خود اتفاقات امروز و هجمه آمریکا از بُعد حقوق بشری را پیش بینی کرده بودند.

رئیس کل دادگستری فارس اظهار داشت: دلیل عدم شناخت مدعیان حقوق بشر از تفاوت های مذهبی، فرهنگی و هنجارهای اجتماعی، نداشتن درک صحیح از قوانین و احکام اسلامی است.

القاصی گفت: این مدعیان دروغین حقوق بشر در طول سالیان متمادی، همواره مبنای تصمیمات خود را دیدگاه های سیاسی و دشمنی با مردم و نظام جمهوری اسلامی قرار داده اند.

وی بیان کرد: کشورهای مدعی باید بدانند که حقوق بشر را نمی توان به صورت یک طرفه و براساس برداشت های شخصی و مغرضانه به جوامع تحمیل کرد.

رئیس جمهوری آمریکا، دوازدهم ژوئن (بیست و دوم دی) تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران در ارتباط با برجام را تمدید کرد اما همزمان با آن وزارت خزانه داری آمریکا، 14 مقام، سازمان و شرکت ایرانی را به اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر و همچنین برنامه موشکی ایران، تحریم کرد.

نظر شما