شناسهٔ خبر: 23552739 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نقدی بر اظهارات گرشاسبی در نشست خبری پرسپولیس

در انتظار خاکسپاری فوتبال دولتی

ای کاش روزی برسد که به جای خاکسپاری پرونده‌های بین المللی، فوتبال دولتی به خاک سپرده شود.

صاحب‌خبر -
تورج عاطف روزنامه نگاری ورزشی به دنبال اظهارات سرپرست باشگاه پرسپولیس در نشست خبری یادداشتی به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش نامه نیوز، متن یادداشت عاطف را با عنوان "چه زمانی فوتبال دولتی به خاک سپرده می‌شود؟" در ادامه می‌خوانید:

مصاحبه گرشاسبی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس دردنامه ای برای نه تنها پرسپولیس که برای فوتبال ایران و شاید مردم ایران است. ایشان می گویند که نزدیک به 17 میلیارد و دویست میلیون تومان این باشگاه بابت جریمه هایش به بازیکنان پرداخت کرده است و این در حالی است که بدهی 130 میلیارد تومانی مالیاتی و بدهی به علی دائی و... همچنان باقی است. 

ایشان در این مصاحبه می گویند که نمی توانستیم طارمی را به زندان بیاندازیم و در آخر می فرمایند پرونده ژوزه را به خاک بسپاریم و...

این 17 میلیارد و دویست میلیون تومان از جیب ملت را دادید؛ پولی که بابت جریمه هائی بود که مدیران اسبق پرسپولیس که مدیران منتخب سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش کنونی برای پرسپولیس بودند، ایجاد کردند. 17 میلیارد تومانی که می تواند سهمیه بسیاری از محرومان این جامعه باشد که شب تا صبح زحمت می کشند اما سفره آنها هر روز کوچک تر می شود. 

این 17 میلیارد می توانست ورزشگاه و زمین تمرین و صرف یافتن استعداد ها بشود اما پرداخت شد بی آن که از این مدیران باز خواستی شود و بخش حقوقی  اعلام نمی‌کند که مسبب این همه مشکلات کیست؟ مردانی چون طاهری و رویانیان و....  چه پاسخی دارند که میلیارد ها از پول این ملت را به باد فنا دادند و تاوانی ندادند؟

می پرسیم اگر جوان تحصیل کرده ای وامی از بانک بگیرد و  در کسب و کار و یا خرید منزل و... صرف کند اما موفق به پرداخت آن نشود چون مهدی طارمی بخشیده می شود؟ بازیکنی که براحتی پول تسویه و حساب را برای خرید ماشین استفاده می کند نیاز به بخشش دارد؟ نیازی نبود که طارمی را نگاه دارید اما نباید او را در قبال این سو رفتار مالی حداقل پرسش کنیم؟ این بازیکن شایسته تیم ملی است که دارد برای آن نقشه می کشد که در ازای آن راهی اروپا شود و به ریش ملت بخندد؟

آقای گرشاسبی نگفتند مسئولین قرارداد طارمی در بازگشت از ریزه اسپور چه کسانی بودند که امروز روزه سکوت گرفته اند؟ این همه بوروکراسی اداری وجود دارد که افراد با ژن منتخب و غیر منتخب در باشگاه و وزارت ورزش مشغول به کار هستند اما چگونه چنین افتضاح مالی پیش می آید و باید خدا را شکر کنیم که پرونده ژوره با  غرامت چندین برابر قراردادش و با این افزایش نرخ ارز به پایان رسیده است و هیچکس نمی پرسد آن قرار داد را چه کسانی امضا کردند؟
 
این نوابغ مدیریت بالاتر از هوینس مدیر عامل بایرن مونیخ بودند که بخاطر خلافهای مالی به زندان نیز رفت؟ خون امثال این آقایان و طارمی رنگین تر از هوینس ها بود؟
 
آقای گرشاسبی! ای کاش روزی برسد که به جای خاکسپاری پرونده‌های بین المللی، فوتبال دولتی به خاک سپرده شود.

نظر شما