شناسهٔ خبر: 23551536 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دو سوم نفتکش ایرانی سانچی غرق شد؛ احتمال غرق کامل کشتی وجود دارد

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه متاسفانه دو سوم نفتکش سانچی غرق شده است گفت: احتمال غرق شدن کامل کشتی بسیار است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
راستاد در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر افزود: دو سوم کشتی کاملا غرق شده و فقط یک‌سوم آن روی آب باقی مانده است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شعله‌های آتش تمام کشتی را فرا گرفته است و به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن یا ورود به کشتی وجود ندارد .
 رئیس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: هیچ امیدی برای یافتن پیکرهای مفقود شده دریانوردان وجود ندارد.
راستاد افزود: بنابر شواهد موجود و آخرین اطلاعات دریافتی از کشتی های امداد رسان در منطقه در ساعت اولیه در اثر شدت انفجار و گازهای متصاعد شده، متاسفانه عزیزان ما، همگی جان باختند.
تلاش ها برای اطفای حریق کشتی و ورود برای انتقال پیکرهای دریانوردان به رغم تلاش های انجام شده به علت انفجارهای پی در پی و گسترده میعانات گازی میسر نشد .
 
تکاوران ارتش ایران هم که به بندر شانگهای بازگشتند.

 صبح امروز نیز نشست هماهنگی تیم های عملیات ایران و چین با حضور علی ربیعی ، نماینده رئیس جمهور و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی و شی چون وی فرمانده عملیات امداد و نجات چین در شانگهای برگزار شد. در این نشست فرمانده چینی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ، تاکید کرد : عملیات اطفای حریق تا مشخص شدن سرنوشت همه سرنشینان نفتکش ایرانی با جدیت ادامه خواهد یافت.

معاون اول رئیس جمهور هم در گفتگوی تلفنی با آقای ربیعی ضمن پیگیری آخرین وضع عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی ،‌ خواستار تسریع در عملیات و به کارگیری همه امکانات داخلی و خارجی در این زمینه شده بود . آقای جهانگیری همچنین با اشاره به پیدا شدن جعبه سیاه کشتی ، از آقای ربیعی خواست علت حادثه را تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا پیگیری کند .

نفتکش سانچی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دیماه و پس از تصادم یک کشتی باری با آن در دریای چین ، طعمه حریق شد و عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 32 خدمه این کشتی همچنان ادامه دارد.
 

نظر شما